חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טורקיה נלחמת באינפלציה: צפויה להודיע על העלאה משמעותית של מס החברות

טורקיה צפויה להודיע בקרוב על חבילת מיסים חדשה לפיה המס המינימלי שיוטל על חברות בטורקיה יעמוד על 10% גם לחברות הקטנות • האינפלציה בטורקיה הגיעה ביוני לרמת שיא של 71.6%

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

טורקיה יוצאת למאבק במצבה הכלכלי הרעוע: נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן צפוי להודיע על חבילת מיסים מאסיבית, כך מדווח היום “הפייננשל טיימס”. על פי הדיווח טורקיה מתכננת להטיל מס חברות מינימלי של 10% במטרה להאיץ את הכלכלה המקרטעת ולהגדיל את קופת המדינה. עד כה המס על חברות קטנות עמד על 5% בלבד ולכן החלטה זו היא דרמטית במיוחד לחברות הקטנות.

מטרת המיסים הכבדים לצנן את האינפלציה הדוהרת במדינה, שיעור המס המינימלי של 10% יוטל על רוב החברות ללא פטורים, היות ויש חברות רבות שמקבלות פטור במטרה להשיג שיעור מס חברות נמוך יותר. טורקיה מתכננת במסגרת תוכניות המס החדשות להטיל עונשים על מי שינסה להתחמק מתשלום המס הנרחב, ובכך להילחם בהתפתחות כלכלה שחורה שהפכה להיות ענפה מאוד בטורקיה.

האינפלציה משתוללת בטורקיה | צילום: שאטרסטוק

טורקיה מפעילה מאמצים להילחם באינפלציה שבחודש יוני האחרון הגיעה לרמה של 71.6%, תוכנית המס הנוכחית מגיעה לאחר העלאת המע”מ הטורקי בשנה שעברה והגדלת ההיטלים על הדלק. הצעדים שנעשו הגבירו את התסכול בקרב העם הטורקי והובילו לירידה בפופולאריות של ארדואן ומפלגתו בבחירות המקומיות שנערכו במארס. חבילת המס החדשה נועדה למקד את הנטל על החברות, בין היתר גם במטרה לצמצם את הגירעון התקציבי של טורקיה שהתרחב כתוצאה מעלויות שנגזרו מרעידת האדמה שפקדה את דרום טורקיה בחודש פברואר. הגירעון בתקציב של טורקיה עלה ל-5.3% מהתמ”ג בשנה שעברה, הרמה הגבוהה  ביותר מאז 2009.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן