חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טלגרם מגיעה ל-900 מיליון משתמשים ומכוונת להנפקה

מנכ"ל ובעלי אפליקציית המסרים טלגרם פאבל דורוב חשף את תוכניותיו בריאיון נדיר ל-FT • האפליקציה שהפכה לפופולרית בשנים האחרונות מהווה חממה עבור פעילות פלילית והפצה של פייק ניוז וטרור כפי שנעשה ב-7 באוקטובר

900 מיליון משתמשים | צילום: שאטסרטוק

טלגרם חצתה 900 מיליון משתמשים והיא מתקרבת לרווחיות ככל שהחברה מתקרבת להנפקה ראשונית פוטנציאלית (IPO), לפי המייסד פאבל דורוב בראיון ל”פייננשל טיימס”. בראיון הראשון שלו מאז 2017, אמר דורוב כי טלגרם גדלה והפכה לאחת מאפליקציות המדיה החברתיות הפופולריות בעולם תוך הכנסה של “מאות מיליוני דולרים” לאחר שהציגה שירותי פרסום ומנוי פרימיום לפני שנתיים.

“אנחנו מקווים להיות רווחיים בשנה הבאה, אם לא השנה”, אמר המייסד יליד רוסיה לפייננשל טיימס. הוא הוסיף כי לשירות ההודעות המיידיות המוצפנות יש 900 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, לעומת 500 מיליון בתחילת 2021.

טלגרם היא מערכת מסרים מיידיים ורשת חברתית שמהווה אפיק שיחה מאובטח. המשתמשים בטלגרם יכולים להתכתב ולהחליף ביניהם הודעות הכוללות תמונות, סרטונים וקבצים מכל סוג. כברירת מחדל, התמונות והסרטונים נשלחים כשהם דחוסים, אך ניתן לשלוח קובץ גם ללא דחיסה. בנוסף, היא צברה פופולריות הודות לאפשרות לפתוח בה ערוצים ובהם ניתן לעדכן עשרות ואף מאות אלפי משתמשים, תכונה שהועתקה על ידי המתחרה וואטס אפ והפכה לנחלתם של פוליטיקאים ועיתונאים רבים.

למתחרה להעברת הודעות וואטסאפ שנמצא בבעלותה של מטא, יש 1.8 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים, בעוד לאפליקציית התקשורת המוצפנת Signal יש 30 מיליון נכון לפברואר 2024, לפי ניתוח של Sensor Tower, אם כי נתונים אלה מכסים רק שימוש באפליקציה לנייד.

ההוצאות השנתיות עמדו על פחות מ-70 סנט לכל משתמש חודשי, אמר דורוב. כחלק מהמאמצים שלה לייצר הכנסות, טלגרם בחנה פרסום באזורים מסוימים, וחייבה הוצאה מינימלית של בין מיליון אירו ל-10 מיליון אירו לכל משווק או סוכנות. השנה היא מתכננת להרחיב את ההיצע ברחבי העולם ולמפרסמים קטנים יותר המשתמשים במערכות אוטומטיות.

מתכוננת להנפקה? אפליקציית טלגרם | צילום: שאטרסטוק

החברה תציג החודש חלוקת הכנסות עם היוצרים המנהלים את הערוצים שלה, ותבטיח להם קיצוץ של 50% מדולרי השיווק. בנוסף, היא מציגה גם חשבונות עסקיים ותכונת “גילוי חברתי”, שתעזור למשתמשים לפגוש או לצאת עם אנשים בקרבתם, אמר דורוב בראיון.

החברה שמונה רק כ-50 עובדים במשרה מלאה, הפכה לפופולרית בשנים האחרונות והפכה לכלי תקשורת חיוני עבור פוליטיקאים ועיתונאים ברחבי העולם ואף גם לחבל הצלה לאזרחים בכל מיני סוגיות. אולם, חוקרים מזהירים מהפופולריות של האפליקציה משום שהיא נותרה חממה עבור פעילות פלילית, כמו גם תוכן קיצוני או טרור ומידע מוטעה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה