חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טלטלה בארגנטינה: 70 אלף עובדי ממשל יפוטרו

נשיא ארגנטינה חבאייר מיילי הודיע ​​על תכניותיו לפטר 70,000 עובדי ממשלה בחודשים הקרובים, והציג את גישתו "מסור חשמלי" לצמצום דרסטי של עובדי המדינה, כך לפי דיווח בבלומברג

נשיא ארגנטינה, חביאר מיילי | צילום: שאטרסטוק

נשיא ארגנטינה מתכנן לפטר 70,000 עובדי מדינה בחודשים הקרובים. מעבר לקיצוצים במשרות, חבאייר מיילי התגאה אתמול (שלישי) באירוע עסקי בכך שהקפיא משרות ציבוריות, ניתק מימון מסוים לממשלות מחוזיות והפסיק יותר מ-200,000 תכניות רווחה סוציאליות, שאותן תייג כמושחתות. הכל חלק מהאסטרטגיה שלו להגיע לאיזון פיסיקאלי בכל מחיר השנה.

איגודי העובדים צפויים להתנגד: למרות שמספר הקיצוצים מייצג רק חלק מכוח העבודה של 3.5 מיליון המגזר הציבורי בארגנטינה, מיילי צפוי להיתקל בהתנגדות מצד איגודי עובדים חזקים. איגוד אחד יזם שביתה כבר אתמול כשהנשיא הכריז על המהלך, בעוד שדו”ח ממשלתי הדגיש את הירידה המשמעותית בשכר שחוו עובדי המגזר הפרטי מאז כניסתו של מיילי לתפקידו בדצמבר.

מיילי ציטט סקרים המצביעים על אופטימיות גוברת בקרב הארגנטינאים בנוגע לעתיד הכלכלה. למרות צעדי הצנע של ממשלתו, אינדיקטור אחרון הראה על עלייה באמון הציבור בממשלה. “לאנשים יש תקווה, הם רואים את האור בקצה המנהרה”, סיכם מיילי בדבריו באירוע.

הכלכלה הארגנטינאית תתאושש? | צילום: שאטרסטוק

ארגנטינה, שמתמודדת עם שפל כלכלי חסר תקדים בחרה בחודש דצמבר 2023 את הנשיא מיילי לאחר שהבטיח כי הוא יציל את הכלכלה בצעדים קיצוניים. מיד לאחר ההשבעה, הוא הוכיח כי לא מדובר רק בדיבורים והחל לעבוד –  ממשלתו חשפה תכנית כלכלית של “טיפול בהלם”, מתווה רדיקלי לייצוב כלכלת המדינה הדרום אמריקאית.

מיילי פתח בצמצום של מספר משרדי הממשלה מ-18 ל-9 ובהמשך צפוי לחתוך את כוח העבודה בממשלתו בשליש, פיחות של מטבע הפסו ביותר מ-50%, שנכנס לתוקף לפני שבועיים, וכן צעדים רחבי היקף לקיצוץ בהוצאות המדינה.

הנשיא החדש חתם על צו הכולל יותר מ-300 צעדים להסרת רגולציות כלכליות והפרטה של תעשיות הנמצאות כיום בבעלות המדינה. בנאומו לאומה בחודש דצמבר, לאחר שהחל ברפורמה אמר כי “המטרה היא להתחיל לנוע לאורך הנתיב של בנייה מחדש של המדינה ולהתחיל לבטל את המספר הגדול של תקנות שמנעו צמיחה כלכלית”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן