חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום העובד הסוציאלי: כ-70% מהעובדים במחלקות עוזבים בתוך שנתיים

מאות תקנים לא מאוישים, במיוחד ברשויות החלשות - והתוספות בשכר מתעכבות • יו"ר האיגוד: התקנים לא מאוישים מכיוון שהעובדות והעובדים לא יודעים מתי יקבלו את הכסף • בשני העשורים האחרונים חלה עלייה של 73% במספר בוגרי התואר

עובדת סוציאלית, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מספר התקנים של העובדים הסוציאליים גדל ב-7% בשנים האחרונות. 88% מהתקנים מאוישים בפועל והמשרדים הרלבנטיים פועלים לאיוש של כ-800 שאינם מאוישים. 80% מהעובדים הסוציאליים במחלקות הן נשים ו-20% גברים. 4% חרדים, 19% ערבים ו-77% מהמגזר הכללי. גיל העובדים הממוצע במחלקות הוא מעל 40 והוותק הממוצע נע בין 10-14 שנים. כיום 70% מהעובדים עוזבים את המחלקה בתוך שנתיים וזה אולי האתגר הגדול ביותר של המשרד, המגבש בימים אתה תכנית רב שנתית לשיפור המצב.

את הנתונים הללו חשף מוקדם יותר היום (שלישי) מנכ”ל משרד העבודה והרווחה, בוועדה בכנסת שעסקה בחיזוק המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, במסגרת ציון יום העובד הסוציאלי בכנסת. שר העבודה והרווחה יואב בן צור שהשתתף גם הוא בישיבה אמר כי בתקופת המלחמה התווספו 500 תקני של עובדים סוציאליים, וכי בכוונתו להרחיב את התקנים.

שר העבודה והרווחה, יואב בן צור | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו”ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים ענבל חרמוני טענה בדיון כי כבר 4 שנים ישנן תוכניות לשיפור השכר והן לא מתקדמות. לדבריה, התקנים לא מאוישים מכיוון שהעובדות והעובדים צריכים לדעת מתי הם יקבלו את הכסף. “אני דרשתי לאחד את שתי פעימות השכר לינואר 2025 אבל הממונה על השכר מחזיק את זה כקלף מיקוח מולי למשא ומתן, יעזור אם הטפיחה על השכם תבוא עם עוד כמה שקלים”. יחד עם זאת, הנתונים מהאקדמיה היו דווקא מעודדים יותר. שביט בן פורת, חוקרת במרכז טאוב, דיווחה על עלייה בשני העשורים האחרונים של 73% במספר הבוגרים בתואר ראשון בעבודה סוציאלית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה