חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" עברה בקריאה ראשונה בכנסת

קובץ החוקים שבמסגרת הרפורמה יועבר לעבודת הוועדות להכנה לקריאה שנייה ושלישית • ברקת: "הרפורמה הכי חשובה של ממשלת ישראל" • מנכ"ל רשת מזון: "זה הרבה יותר מינורי מכפי שמציגים את זה"

אניות פורקות משא בנמל אשדוד | יצחק הררי/פלאש 90

רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" אושרה בקריאה ראשונה בכנסת בתמיכת הקואליציה והאופוזיציה. במשרד הכלכלה אומרים, כי הרפורמה תאפשר ייבוא של עשרות אלפי מוצרים זולים מאירופה ותפתח את השוק הישראלי לתחרות אמיתית אחרי עשרות שנים של ריכוזיות ושליטת המונופולים והקרטלים בצרכן הישראלי.

הרפורמה מבטלת שכבות עבות של רגולציה ובירוקרטיה מיותרות וללא צורך במכון התקנים. בכך יתאפשר לייבא לישראל על בסיס העיקרון הפשוט: כל מוצר שנמכר באירופה יכול להימכר בישראל, מבלי לעבור במכון התקנים או בדיקה ישראלית כלשהי. עם אישור הרפורמה בקריאה ראשונה, כעת החוקים יוכנו לקריאה שניה ושלישית בפגרה ויאושרו סופית מיד עם תחילת המושב הבא של הכנסת.

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הכלכלה ניר ברקת: ״זוהי הרפורמה הכי חשובה של ממשלת ישראל. רפורמה עמוקה ויסודית עליה עבדתי מיום כניסתי לתפקיד, וברגע שתאושר תשים סוף לשליטה הריכוזית של המונופולים בצרכן הישראלי. למעשה הרפורמה תאפשר לייבא כל מוצר שנמכר בסופרים באירופה לסופרים בישראל ללא שום הפרעה בדרך למדף בישראל״.

מנכ"ל של רשת מזון גדולה הגיב בעניין ל"ערוץ הכלכלה": "אין לי מושג על מה מתבססים במשרדי הכלכלה בחישובי החיסכון הצפוי. זה נשמע הרבה יותר מינורי מכפי שמנסים להציג את הרפורמה. במוצרים הגדולים לא תהיה לזה כל משמעות. כך למשל, בשוק המזגנים, יש שתי יצרניות גדולות שמוכרות 80% מהמזגנים בעולם. הן לא ייתנו ליבואנים נוספים להתקרב ליצרניות, ולא בגלל תקינה. עם זה הרפורמה לא יכולה להתמודד. תמיד טוב להוריד רגולציה, אבל לא כדאי לפתח ציפיות גבוהות מדי מהמהלך".

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה