חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יורו 2024: מי הן נותנות החסות הגדולות של הטורניר האירופי?

משחקי היורו הן חגיגה של כדורגל אך גם של כסף - החברות הגדולות בעולם מנצלות את אירוע הספורט הטלוויזיוני בו יצפו במצטבר כ-5 מיליארד בני אדם • ביורו 2020 זכויות מסחריות היוו כמעט 90% מסך ההכנסות של ההתאחדות מהטורניר, כך לפי אופ"א • החברות הסיניות קורצות למערב ומככבות כשהשנה גם יצרנית הרכבים החשמליים BYD מצטרפת

יורו 2024 | צילום: שאטרסטוק

חגיגה של כדורגל והכנסות: בהתחשב במשיכה העולמית של צופים מכל העולם ביורו 2024 של אופ”א, זה לא אמור להפתיע שמותגים גדולים ויוקרתיים משלמים סכומי עתק כדי להיות מקושרים לאירוע.

רשימת נותני החסות הגלובליים של הטורניר השנה כוללת מותגים מכל העולם שכן לחברות מהמדינה המארחת גרמניה (אדידס, לידל, אנגלברט שטראוס) מצטרפים מותגים מסין, קטאר, אוסטריה, צרפת, הולנד וארצות הברית.

לפי אופ”א, יורו 2020, הניב הכנסות של 1.88 מיליארד יורו, כאשר זכויות מסחריות כולל תוכנית החסות של אופ”א מהוות 520 מיליון אירו מתוך הסכום הזה. בשילוב עם זכויות מדיה גלובליות, המהוות את חלק העיקרי ברווחי אופ”א הקשורים ליורו, זכויות מסחריות היוו כמעט 90% מסך ההכנסות של ההתאחדות מהטורניר. 

הזדמנות ייחודית, קהל חדש ויוקרה
הפרסום בטורניר הכדורגל (UEFA EURO) מהווה בשל המפרסמות הזדמנות ייחודית להתחבר למעריצים ומאפשר למותגים להגביר את הנראות שלהם ואף למשוך קהל חדש שאולי פחות נחשף אליהן. לפי אופ”א, יורו 2024 צפוי למשוך קהל מצטבר של כחמישה מיליארד.

משחקי היורו מצטיירים ככדורגל איכותי ויוקרתי – הקבצות שמגיעות לשם והשחקנים שמשחקים הם ברמה עולמית, הטובים ביותר. הפירוש הוא  שהמותגים שמפרסמים גם הם נחשבים יוקרתיים והטובים ביותר. כך למשל, חסויות הספורט של חברת Hisens שבאופן קבוע נותנת חסות לקבוצות כדורגל ומשחקי ספורט מה שמתפרש כאיכות ברמה גבוהה.

נותנות החסות של יורו 2024 | צילום: שאטרסטוק

יצרנית הרכב הסינית הראשונה שנותנת חסות לאליפות היורו
בעוד שאדידס, בוקינג, קוקה קולה ויוניליוור הן רק חלק מנותנות החסות הרשמיות של התחרות. השנה מצטרפת אליה כוכבת עולה – ענקית הרכב הסינית BYD. מוקדם יותר השנה,
הפכה ליצרנית הרכב הסינית הראשונה שנתנה חסות ושותפה עם אליפות אירופה בכדורגל, UEFA EURO 2024 והחליפה את יריבתה פולקסווגןהשותפות מסמלת את השאיפות של BYD, שמעוניינת להרחיב את המודעות למותג באירופה וברחבי העולם.

אולם, זאת במקביל למתיחות פוליטית והטלות מכסים הן מצד האיחוד האירופי והן מצד ארה”ב בין סין לבין הכלכלות המערביות עשויים להאט את צמיחתה, בטווח הארוך לא סביר שתהיה לה השפעה שלילית גדולה על מאמציה של BYD מכיוון שהיא מרחיבה את טביעת הרגל שלה בעולם.

יורו 2024 | צילום: שאטרסטוק

הסיניות מככבות
חוץ מיצרנית הרכבים החשמליים BYD, גם AliExpress ,vivo ו-Alipay+ נותנות חסות ליורו 2024. בעשורים האחרונים המותגים הסיניים המובילים זכו להכרה שיוצאת מגבולות סין והופכת לגלובלית.

עם זאת, חברות סיניות נתקלות באתגרים ולכן הן מחפשות הכנסות מחוץ לשוק הביתי שלהן. החשיפה ביורו מעניקה להן קהל צופים חדש וייחודי שתורמת לביסוס המותג שלהן כלא רק “סיני” ו”זול” אלא כשמשהו איכותי שעומד לצד מותגים אירופים גדולים וחזקים מוכרים. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה