חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יסייע לישראל מול איראן? הטיל החדש של ארה״ב

הצי האמריקאי חשף את הטיל החדש AIM-174B הידוע ביכולותיו להגיע לטווח של כ-400 ק״מ • הטיל ניתן לשיגור בשלב זה רק ממטוסי F18 הממוקמים על נושאות מטוסים, בדומה לאלו שקירב צבא ארה"ב לאחרונה לאזור הים התיכון • לפי ההערכות, שווי יחידה אחת הוא כ-4 מיליון דולר

נושאת מטוסים אמריקאית | צילום: שאטרסטוק

יתרון תחרותי מול סין ורוסיה? טיל ה-AIM-174B בכינוי ה״סופר הורנט״ של הצי האמריקני הוא הטיל לטווח הארוך ביותר שארה”ב הציגה אי פעם וידוע כבעל טווח פעולה של כ-400 ק”מ. הטיל החדש ניתן לשיגור בשלב זה רק ממטוסי F18 הנמצאים בשירות הצי האמריקאי וממוקמים על נושאות מטוסים, כך לפי eurasiantimes.

טיל האוויר-אוויר שהוגדר כ”משנה את חוקי המשחק” מבוסס על טיל דומה שנורה כבר מאוניות קרב אמריקאיות בשם SM-6 והוא יכול להגיע למהירות מרבית של 4,287 ק״מ לשעה וראש הנפץ שלו שוקל 64 ק״ג.

נשק כמו ה-AIM-174B, שיכול לתקוף מטרות אוויריות עד למרחק של כ-400 ק”מ, מתעלה על טיל ה-PL-15 של סין, ומאפשר למטוסים אמריקאים להרחיק איומים מנושאות מטוסים ולפגוע בבטחה במטרות סיניות, כגון מטוסי פיקוד ובקרה, כך מדווח רויטרס.

על פי הדיווחים, הטיל החדש שפותח על ידי Raytheon בשיתוף הצבא האמריקאי זוהה לראשונה במהלך תרגיל ימי בהשתתפות כוחות רבים באזור מזרח אסיה באוקיינוס השקט. הטיל זכה לסיקור נרחב בשל הפוטנציאל שלו לשבש את מאזן הכוחות באוויר.

בימים האחרונים דווח ב״ניו יורק טיימס״ כי ארה”ב מקרבת את כוחות הצי לישראל וכי הממשל האמריקני שולח איתות לאיראן ובעלות בריתה שלא לפתוח במלחמה אזורית.

שר ההגנה לויד ג’יי אוסטין אף הכריז על כך ומסר כי שתי נושאות מטוסים: תיאודור רוזוולט ואברהם לינקולן – וספינות המלחמה ומטוסי התקיפה הנלוות להם נמצאים כעת במפרץ עומאן או בסמוך לו. בחלק מהן עשוי להסתתר הטיל החדש שיכול לשנות את כללי המשחק עם יכולותיו המרשימות.

הטיל האמריקאי AIM-174B מוערך בכ-4 מיליון דולר ליחידה, כך לפי ה-Missile Defense Advocacy Alliance.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן