חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים בתל אביב: משה ליאון פתח את המסחר בבורסה לניירות ערך

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ויו"ר רשות ניירות ערך, ספי זינגר פתחו הבוקר (חמישי) את המסחר בבורסה לציון יום ירושלים • תקציב שיא בירושלים – 15 מיליארד שקלים

מימין לשמאל: ספי זינגר, יו״ר רשות ניירות ערך; משה ליאון, ראש העיר ירושלים ואיתי בן זאב, מנכ״ל הבורסה לניירות ערך | צילום: ליאת מנדל

העיר ירושלים עברה בשנים האחרונות פיתוח כלכלי חסר תקדים והיא זוכה שנה אחר שנה בתואר ”הבירה הכלכלית של ישראל” בזכות תקציב שיא (שוטף ופיתוח), שעומד השנה על למעלה מ-15 מיליארד שקלים, המושקעים בין היתר בפיתוח תשתיות, בחינוך, בפנאי, תיירות וספורט.

גם החברות העירוניות בירושלים, מנהלות מיזמים בהיקפי שיא. כך לדוגמה, בשנה האחרונה ניהלה חברת מוריה לפיתוח ירושלים, המשמשת כזרוע הביצועית של העירייה בתחום התשתיות, מיזמים בהיקף עתק של כ-3 מיליארד שקלים.

בבורסה בתל אביב נסחרות 10 חברות מירושלים, במגוון הסקטורים הכוללים בין היתר נדל”ן, הייטק, מסחר ושירותים, תעשייה, אנרגיה ועוד.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר עם פתיחת המסחר, כי “בירת ישראל חווה בשנים האחרונות פריחה כלכלית יוצאת דופן, הודות להשקעות חסרות תקדים בחינוך, תשתיות תחבורה, בינוי ופיתוח המרחב הציבורי.

התשואה להשקעות אלו, מתבטאת בין היתר באמון אותו רוחשות החברות המובילות במשק, המעבירות את פעילותן לעיר, מי מהן כמשקיעות ומי מהן שבונות את משרדיהן בעיר. ירושלים, בירת העסקים המתהווה של

ישראל, בונה היום מעל 2 מיליון מ”ר של מסחר, תעסוקה ומשרדים עבור חברות אלו, אשר הגעתן לעיר מייצרת עשרות אלפי משרות איכותיות עבור תושבי העיר והמטרופולין כולו.

רק ברובע העסקים החדש הנבנה בימים אלו בכניסה לירושלים, מתוכננות כ-60 אלף משרות וזו רק הסנונית הראשונה. לצד ההשקעה בשטחי תעסוקה ומסחר, מקודמים בירושלים עשרות אלפי יחידות דיור עבור תושבי ירושלים ומשפחות צעירות שמבקשות לגור בעיר שאין כמוה בעולם – ירושלים”.

יו”ר רשות ניירות ערך, ספי זינגר סיפר באירוע כי “היוזמה של פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב לכבוד יום ירושלים מסמלת בעיניי את החיבור בין שתי הערים, ירושלים ותל אביב, שלא מתחרות אחת בשנייה אלא משלימות אחת את השנייה. אני מאמין שהחיבור הזה, למרות שלפעמים הוא קשה, הוא אפשרי והכרחי ולכן הוא יילך ויתחזק”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה