חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יש עסקה: חברת פנגו רוכשת את גט טקסי ב-175 מיליון דולר

הצדדים הגיעו להבנות כי פנגו תרכוש את כל פעילות גט טקסי בארץ ובעולם • פרסומים שהיו בעבר באשר להכנסות של פנגו הצביעו על רווחיות חריגה שיכולה להסביר משהו על היכולת של החברה לרכוש את גט טקסי • מנכ"ל פנגו: מאמינים בגט טקסי ויש לנו תכניות להמשך פיתוחה

מונית גט טקסי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברת פנגו, מפעילת אפליקציית התשלומים על חנייה, מדווחת היום (ה’) כי לאחר משא ומתן הארוך נחתמה עסקה לרכישת חברת גט טקסי במחיר של 175 מיליון דולר, ומעתה פנגו היא הבעלים של החברה. במסגרת העסקה הצדדים הגיעו להבנות על רכישת כל פעילות גט טקסי בארץ ובעולם. השלמת העסקה כפופה לאישור הממונה על התחרות.

חברת גט טקסי, המפתחת פתרונות תחבורה ושינוע ומפעילה אפליקציה טכנולוגית ללקוחות פרטיים בישראל ובבריטניה, צפויה להמשיך לפעול בתחומי פעילותה הנוכחיים של הזמנת מוניות ושליחויות.

המשא ומתן שהתגבש בין הצדדים נמשך זמן רב, כאשר לאורך הדרך השאלה המעניינת באשר לפנגו התייחסה ליכולת שלה לרכוש את החברה בהנחה שהיקף ההכנסות שלה קטן מהיקף ההכנסות של גט טקסי.

פרסומים שהיו בעבר באשר להכנסות של פנגו הצביעו על רווחיות חריגה שיכולה להסביר משהו על היכולת של החברה לרכוש את גט טקסי. על פי הפרסום, ההכנסות של פנגו ב-2022 עמדו על כ-155 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון שקל, רווחיות יפה יחסית לחברה קטנה. כעת, העסקה נסגרה במחיר של 175 מיליון דולר, מחיר הגבוה מהערכות המוקדמות שעמדו על עסקה בטווח מחירים של 150-170 מיליון דולר.

מימין מתיאו דה רנזי, מארק און ויונתן אלון (מנכ”ל פנגו) | צילום שוקה כהן

יונתן אלון, מנכ”ל פנגו, אמר בעקבות העסקה כי “פנגו מאוד מאמינה בגט טקסי כחברה צומחת ורווחית ובעלת פוטנציאל עסקי גבוה במיוחד. אנו מלאי הערכה למהפכה שגט מובילה בתחום המוניות בישראל ולאנשים המובילים אותה מידי יום, ויש לנו תוכניות משמעותיות להמשך פיתוחה של החברה בתחומי ההתמחות שלה. אנו גאים לחתום על הסכם לרכישת חברה ישראלית על ידי חברה ישראלית ורואים בכך הבעת אמון וחיזוק הכלכלה הישראלית, במיוחד בזמנים אלו”.

מטאו דה רמזי, מנכ״ל גט טקסי, אמר, “אנו נרגשים לקבל בברכה את פנגו כבעלי המניות החדשים שלנו. Gett עשתה צעדים גדולים בצמיחה מסטארט-אפ לעסק בינלאומי רווחי ואנו אסירי תודה לבעלי המניות שלנו, VNV, claltech ו-MCI Capital על ההכוונה והתמיכה לאורך השנים, וכן לעובדי החברה, על הנאמנות והמצוינות שהציגו. אנו מצפים להתחיל את הפרק הבא שלנו כחלק ממשפחת פנגו”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן