חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כבר לא מתלהבים, מה עובר על שוק הרכב החשמלי?

מכירות הרכב החשמלי ירדו עד כה ב-7% בארה"ב ונדמה שהצרכנים פחות ממהרים לקנות • החברות הגדולות מייצרות פחות כלי רכב ומפסידות כסף, תוך כדי שהן נתקלות בתחרות הולכת וגוברת מצד היצרניות הסיניות • במקביל, בארה"ב ובאירופה מעודדים את המעבר לרכב חשמלי

רכבים חשמליים | צילום: שאטרסטוק

מכירות הרכב החשמלי ירדו ב-7% עד כה השנה בארה”ב, מכיוון שצרכנים אומרים שהם רוצים סוללות עמידות יותר ורשתות טעינה אמינות יותר, כך לפי נתונים מהחודש הקודם. 

אפל הצהירה שהיא לא תפסיק עם פרויקט הבנייה של רכב חשמלי, ובמקום זאת תתמקד בטכנולוגיית AI. פורד הודיעה על עצירת משלוחים של רכבי טנדרי ה-F-150 Lightning החדשים, תוך ציון בעיות בקרת איכות. מרצדס כבר לא מתכננת לעבור לחשמל עד 2030, ואמרה שזה רק יגרום לנהגי הרכבים החשמליים לרצות לקנות אותם יותר.

חברת פורד הפסידה יותר מ-65,000 דולר לכל רכב חשמלי שנמכר ב-2023; מדוחות הכספים של פורד לרבעון הרביעי שפורסמו בחודש שעבר עולה כי בעוד שיצרנית הרכב מצפה להרוויח יותר מ-10 מיליארד דולר השנה, היא גם מצפה להפסיד כ-5 מיליארד דולר מהדחיפה שלה לייצר ולמכור יותר רכבים חשמליים.

החשמלית של פורד | צילום: שאטרסטוק

מניית טסלה יורדת ב-5% עם ירידה במכירות הרבעוניות, כך לפי הדוחות מתחילת חודש אפריל. טסלה אמנם החזירה לעצמה את התואר מוכרת הרכב החשמלי הגדולה בעולם אך עדיין חווה תחרות קשה עם יצרניות הרכב הסיניות שצוברות תאוצה בארה”ב ובאירופה. לפי הדיווחים החברה חוותה ירידה של 8.5% במכירות ברבעון הראשון, מספר כלי הרכב שייצרה טסלה ירד ב-1.6% לכ-433 אלף יחידות. 

טסלה | צילום: שאטרסטוק

אולם, בארה”ב מנסים לקדם את נושא הרכבים החשמליים, כך למשל, ממשל ביידן הציע כללים שיחייבו 60% מהמכוניות החדשות שימכרו להיות חשמליות על סוללות עד 2030 ו-66% חשמליות על סוללות עד 2032.

הכללים המוצעים הללו, שהוכרזו על ידי הסוכנות להגנת הסביבה של ארה”ב ומשרד התחבורה האמריקאי, אמורים להתפרסם בצורה סופית באביב הקרוב, לאחר שילוב הערות הציבור.

גם באיחוד האירופי הציבו יעד שאפתני להפוך ליבשת ניטרלית אקלימית עד שנת 2050. הנציבות האירופית הציגה הצעות חקיקה חדשות להשגת יעד זה, רבים מהם מכוונים לניידות.

עד שנת 2030, צי הרכב החשמלי האירופי אמור להגיע ל-40 מיליון – עלייה מסיבית לעומת כ-8 מיליון רכבים חשמליים נוכחיים המשוטטים בכבישי אירופה. השגת מטרה זו דורשת מערכת של תקנות ויעדים כדי לכוון מדינות, חברות וצרכנים בכיוון הנכון.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה