חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כבר לא עבירה: החזקת קנאביס בגרמניה הפכה לחוקית

גרמניה עושה לגליזציה חלקית של מריחואנה, מאפשרת שימוש אישי וגידול ביתי לאזרחים, אך הגישה לא תהיה פשוטה • אין תכניות ל"תיירות סמים" במדינה

עישון מריחואנה וגידול ביתי של קנאביס כבר לא עבירה בגרמניה | צילום: שאטרסטוק

מהיום בגרמניה, זה חוקי להחזיק עד 25 גרם קנאביס מיובש לשימוש אישי ולגדל עד שלושה צמחים בבית. הלגליזציה חלה רק על אזרחים גרמנים, ועישון קנאביס עדיין יהיה בלתי חוקי ליד בתי ספר, גני ילדים, מתקני ספורט ובאזורים אחרים. 

חוק גרמני שמכשיר קנאביס באופן חלקי נכנס לתוקף היום, ומיישם הבטחת בחירות של ממשלתו של הקנצלר אולף שולץ. עם זאת, הגישה לקנאביס לא תהיה פשוטה.

מה-1 באפריל, יהיה חוקי לשאת עד 25 גרם של קנאביס מיובש לשימוש אישי – מספיק כדי לגלגל כ-80 ג’וינטים ממוצעים. יתאפשר גם גידול ביתי, עם הגבלה של עד שלושה צמחים למבוגר ו-50 גרם קנאביס מיובש. עם זאת, יישאר אסור לעשן את הסם בטווח של 100 מטר מבתי ספר, גני ילדים, מגרשי משחקים ומתקני ספורט ציבוריים. כמו כן, ייאסר העישון באזורי הולכי רגל בין השעות 7:00-20:00.

מחאה בעד לגליזציה בברלין, גרמניה | צילום: שאטרסטוק

מה-1 ביולי מתכננת גרמניה להקים עמותות מוסדרות לגידול קנאביס כדי לאפשר לאנשים להשיג את הסם באופן חוקי. במועדוני הקנאביס האלו יוכלו להשתתף עד 500 חברים ולמכור לכל חבר לכל היותר 50 גרם קנאביס מיובש בחודש. לא תותר צריכת קנאביס במועדונים והחברות תוגבל למועדון אחד בכל פעם.

הדרך החוקית היחידה להשיג קנאביס תהיה או לטפח אותו בבית או להשיג אותו דרך מועדוני הקנאביס, כאשר שתי האפשרויות מוגבלות לאנשים שגרים בגרמניה לפחות שישה חודשים. ההגבלות נועדו להפיג חששות מצד מפלגות האופוזיציה, במיוחד הברית השמרנית CDU-CSU, שהחוק החדש עשוי לעודד “תיירות סמים”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן