חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמחצית מהנוסעים באוטובוסים בניו יורק לא משלמים על הנסיעה

התחמקות מתשלום על נסיעה באוטובוסים בעיר ניו יורק הפכה לתופעה נפוצה: מאז מגפת הקורונה השיעור של המתחמקים זינק מ-18% ל-48%, כך לפי דיווח של "הניו יורק טיימס" • רשות התחבורה העירונית מתמודדת עם הפסדים רבים כשבשנת 2022 הפסידה 315 מיליון דולר בגלל התחמקות מתשלום באוטובוסים • התעריף הסטנדרטי עבור נוסעי התחבורה הציבורית בניו יורק הוא 2.90 דולר לנסיעה

אוטובוסים בעיר ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

למעט בסוף השבוע, בכל יום חול בניו יורק יש קרוב למיליון נוסעי אוטובוס – בערך אחד מכל שני נוסעים – עולה בלי לשלם. 

בעיית ההתחמקות ארוכת השנים של ניו יורק, מהגרועות מכל עיר גדולה בעולם, התגברה לאחרונה במיוחד. לפני מגפת הקורונה, רק אחד מכל חמישה נוסעי אוטובוס דילג על תשלום, כך מדווח ה”ניו יורק טיימס”. 

אובדן ההכנסה הופך לנטל כבד עבור רשות התחבורה העירונית בניו יורק (MTA) שגם ככה נמצאת תחת לחץ כלכלי. עם זאת פקידי ציבור עשו מעט יחסית כדי לגבות את ההכנסות האבודות מנוסעי האוטובוסים. 

במקום זאת, הם התמקדו כמעט אך ורק במערכת הרכבת התחתית, שבה נפרסו שוטרים כדי לאכוף את התשלום, למרות ששיעורי העלמות ההתחמקות מהתשלום ברכבות מתגמדים לעומת אלו באוטובוסים.

במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה, 48% ממשתמשי האוטובוסים לא שילמו, על פי הנתונים הסטטיסטיים העדכניים ביותר של הרשות התחבורה של העיר (MTA). 

בעוד 14% ממשתמשי הרכבת התחתית התחמקו מתשלום – בערך פי שניים ממספר האנשים שנוסעים ברכבת התחתית של העיר מאשר באוטובוסים שלה.

השדרה החמישית בניו יורק | צילום: שאטרסטוק

בשנת 2022 הפסידה רשות התחבורה העירונית 315 מיליון דולר בגלל התחמקות מתשלום באוטובוסים ו-285 מיליון דולר כתוצאה מחוסר תשלום ברכבת התחתית, לפי דו”ח משנת 2023 שהוזמן על ידי הרשות. 

מאז מגפת הקורונה זינק מספר האנשים שמתחמקים מתשלום בתחבורה הציבורית בניו יורק. היא חיזקה את התפיסה שתעריפים הם אופציונליים, לאחר שהרשות אפשרה נסיעות חינם באוטובוס למשך כמה חודשים ב-2020.

עוד לפני המגיפה, התחמקות מתעריפים באוטובוס הייתה בעיה רצינית בעיר. כששיעור ההתחמקות עמד על כ-18% ב-2018 על פי הרשות. 

התעריף הסטנדרטי עבור נוסעי הרכבת התחתית ורוב נוסעי האוטובוס הוא 2.90 דולר לנסיעה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן