חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כתוצאה מגל החום בדלהי – צפי ששיעור ההצבעה בבחירות ירד

דלהי מורה לבתי ספר לסגור מוקדם מהרגיל את בתי הספר מכיוון שהטמפרטורות הגיעו ל-47.4 מעלות צלזיוס • לשכת מזג האוויר מזהירה מפני גלי חום קשים השבוע • אנליסטים במדינה טוענים שמזג האוויר צפוי להשפיע על שיעור ההצבעה וגם כי ההערכות הגוברות הן שנרנדרה מודי, יזכה בקדנציה שלישית

מזג אוויר חם מהרגיל בהודו, דלהי | צילום: שאטרסטוק

הרשויות בבירת הודו הורו לבתי הספר להיסגר מוקדם לחופשת הקיץ, לאחר שהטמפרטורות בדלהי הגיעו ל-47.4 מעלות צלזיוס. 

לשכת מזג האוויר בהודו הזהירה מ”תנאי גלי חום קשים” השבוע, שהגיעה לשיא של 47.4C בפרבר נאפרג’אן בדלהי אתמול (שני) – הטמפרטורה החמה ביותר ברחבי המדינה. רשויות במדינות אחרות בהודו – כולל הריאנה, מאדיה פראדש, פנג’ב ורג’סטאן – הורו גם לבתי ספר לסגור, כך דיווח בהודו טודיי.

הודו רגילה לטמפרטורות קיץ צורבות, אבל שנים של מחקר מדעי מצא שמשבר האקלים גורם לגלי החום להיות ארוכים יותר, תכופים יותר וחזקים יותר. המחלקה המטאורולוגית במדינה הזהירה מהשפעת החום על הבריאות, במיוחד עבור תינוקות, קשישים ובעלי מחלות כרוניות. במאי 2022, בחלקים בדלהי נמדדו 49.4 מעלות, כך דיווחו כלי תקשורת הודיים.

סבב הבחירות הבא לראשות הממשלה שמתקיימות בעוד כשישה שבועות בין היתר בדלהי חוזה כי שיעור ההצבעה ירד, כאשר אנליסטים טוענים כי מזג האוויר החם מהממוצע הוא גורם לכך – כמו גם הציפייה הרווחת שראש הממשלה, נרנדרה מודי, יזכה בקלות בקדנציה שלישית.

במקביל, מדינות הדרום של הודו, כולל טמיל נאדו וקראלה, ספגו גשמים עזים במהלך הימים האחרונים. סופות קשות פגעו בחלקים אחרים של המדינה בשבוע שעבר, כולל מומביי, בה נהרגו 16 בני אדם ועשרות מצאו את עצמם לכודים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה