חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא מתחת לבלטות: איפה העשירים מחביאים את הכסף שלהם?

מדינות ששיעור המס בהן הוא נמוך עד אפסי, העסקת בני משפחה או קניית בתי נופש - עשירי העולם מנצלים את ההטבות הפיננסיות שהם יכולים לקבל ואלו חלק מהדרכים שלהם • איך והיכן הם עושים את זה?

עשירים, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

זה לא סוד שאנשים עם כסף אוהבים להגן על הרווחים שלהם ממס הכנסה. אולם מה שלעתים קרובות הוא סוד הוא איך והיכן הם עושים זאת. מגזין Reader’s Digest מסביר איפה האולטרה עשירים בארה”ב מחביאים את הכסף שלהם. 

איך הם עושים את זה? שר האוצר לשעבר של ארה”ב, לורנס סאמרס, יחד עם הפרופ’ לפיננסיים וכלכלה נטשה סארין, פרסמו לאחרונה עבודת מחקר עם כמה טענות חדשות. לפי סאמרס וסארין, האחוז העליון של משלמי המסים צפוי להימנע ממסים של יותר מ-5 טריליון דולר בין השנים 2020 ל-2029. 

העושר העולמי גדל | צילום: שאטרסטוק

העסקת בני משפחה
שיטה שהעשירים משתמשים בהם לעתים קרובות כדי להגן על הכנסה ממיסים מחייבת לערב את המשפחה. מס הכנסה האמריקאי אפילו אומר ש”אחד היתרונות בהפעלת העסק שלך הוא העסקת בני משפחה”. אז איך זה עוזר לך להם? העסק מקבל מחיקה והם יכולים להכניס את הכסף לחשבונות דחויים במס. 

בתי נופש
בתי נופש הם דרך נוספת שהעשירים יכולים לבחור להגן על מזומנים מהדוד סם, אומר המתווך בריאן ואנס, מייסד באקס אנד סנטס ל-Reader’s Digest. ואנס מסביר כי “עם העלייה האחרונה של הניכוי הסטנדרטי, הרבה בעלי בתים כבר לא מפרטים פריטים פופולריים כמו ריבית על משכנתא על מקום המגורים העיקרי שלהם”. מיסי הכנסה ממלכתיים ומקומיים, יחד עם מיסי רכוש, מוגבלים ל-10,000 דולר אם תבחר לפרט.

“אבל זה לא המקרה עם בית נופש, אם תבחר לתת לאחרים להישאר שם”, אומר ואנס. העשירים משכירים את בית הנופש שלהם פחות מ-14 ימים בשנה והשכר דירה שהם מרוויחים הוא בדרך כלל פטור ממס. 

בתים פרטיים בקנזס | צילום: שאטרסטוק

חשבונות חוץ – על איי קיימן שמעתם? 
קיימים מספר חשבונות בנק ידועים לשמצה, כמו אלה הנפוצים באיי קיימן, שוויץ וסינגפור. לפי ה-Business Insider, לאולטרה עשירים יש כיום כ-10% מהתוצר המקומי הגולמי העולמי (GDP) מוסתר במקלטי מס בים.

מקלטי מס כאלה, שלעתים קרובות מאפשרים לעשירים לצאת מתשלום חלקם ההוגן במסים, יכולים לתרום לאי-שוויון בהכנסות הן בארצות הברית והן ברחבי העולם. 

נמל התעופה צ’אנגי בסינגפור | צילום: שאטרסטוק

חברות קש
חברת קש או חברת מעטפת היא עסק הפועל בחסותה של חברה אחרת במטרה להסתיר פעילויות מסוימות של החברה החוסה. עם זאת, למרות אופיים המפוקפק, חברות אלו הן לפעמים חוקיות. לפי הארגון ללא מטרות רווח Americans for Tax Fairness, חברות אלו עוזרות לתאגידים אמריקאים להימנע מתשלום מסים של עד 90 מיליארד דולר בשנה. 

רוכשים איגרות חוב ממשלתיות
רכישת אג”ח ממשלתי היא דרך נפוצה וחוקית של העשירים להימנע ממיסים. האולטרה עשירים משקיעים לעתים קרובות באג”ח ממשלתי מכיוון שהרווחים כמעט תמיד פטורים ממיסים פדרליים. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן