חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לידיעת משקיעי הנדל”ן: סקר בארה”ב חשף כי כמעט כל בעלי הדירות הפסידו כסף מהשכרה

סקר שנערך בארה"ב בקרב בעלי דירות, המשכירים את דירתם לצורך השקעה, גילה כי כ-90% מהם הפסידו כספים והחלום הגדול להשקעה מניבה לא התממש • מה מעיב על ההשקעה בנדל"ן למגורים וגורם להפסדים ולמה חובה לשים לב?

דירות בארה"ב, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

השקעה בנדל”ן עלולה להתברר כהשקעה גרועה: בסקר שנערך בארה”ב 90% מהנשאלים האמריקאיים דיווחו שהפסידו כסף על השקעה בנדל”ן למגורים, 42% מהמפסידים דיווחו כי איבדו יותר מ-200 אלף דולר בהשקעה על נדל”ן, כך על פי פרסום ב”ביזנס אינסיידר”.

“התדמית של רעיון ההשקעה בנדל”ן היא זוהרת אבל במציאות זה לא מתאים לכולם. כשאתה בעל הנכס אתה לא יכול לשלוט באירועים רבים שמתעוררים פתאום בתחום, הרבה עניינים לטיפול, הרבה שעות בשבוע של התעסקויות בעניינים אלו”, כך אמרה מנהלת מכירות בחברת נדל”ן אמריקאית “נאטיב ריטאליטי”.

כ-29% מהנשאלים אמרו שהם מתחרטים על רכישת נכס להשקעה מכיוון שהם צריכים להתמודד עם ענייני תחזוקה וניקיון, לצד זה יש גם את ההתמודדות עם לא מעט דיירים גרועים, כאשר יש בחירה לא מוצלחת של שוכרים. הרבה מאוד מבעלי הנכסים פשוט מעדיפים למכור את הבית בהנחה גדולה מאוד, רק כדי להיפטר מהבית ומהבעיות שהוא מייצר.

“גם אם על הנייר השוכר נראה מצוין עדיין זה יכול להתברר כבחירה גרועה מאוד”, אמר משכיר דירה אמריקני בריאיון ל”ביזנס אינסיידר”. אחת הבעיות החמורות היא עם שוכרי דירות שלא משלמים שכר דירה ואז יש קושי בפינוי הדירה, “עד שקיבלתי את הדירה בחזרה אחרי שהשוכר הפסיק לשלם, לקח הרבה מאוד זמן וכשקיבלתי בסופו של דבר את הנכס התגלו בו נזקים רבים בשווי של 7,000 דולר”, אמרה בעלת נכס אמריקנית שהשכירה את דירתה.

לגבי החלום של משקיעי הנדל”ן כי ירכשו מספר נכסים להשכרה ויחיו מהמזומנים הרבים שיזרמו אליהם כדמי שכירות, “יש דמיון מהאגדות על מה זה אומר להיות משקיע, אבל במציאות מספיק להיתקל בשוכר גרוע וזה כבר כרוך בנזקים של אלפי דולרים שעשויים להיות רווחים של שנים”.

על פי בעלת הנכס שנפגעה, כרגע כלל האצבע הוא לשאוף ל-200 דולר לשכירות לדירה אחת, כלומר 2,400 דולר בשנה. במקרה זה יידרשו כשלוש שנים ללא כל בעיות ואיחור בתשלומים כדי להחזיר את ההפסד בעקבות אירוע הנזק שנגרם לה.

אחת ההמלצות למשקיעי הנדל”ן היא להשאיר כספים במזומן למצבי חירום, לפזר את ההשקעה על מספר יחידות דירות ולא לרכז הכל על בית אחד גדול, כך שגם במקרה שיחידה אחת מפסידה כסף עדיין היחידות האחרות ימשיכו להזרים מזומנים.

עוד המלצה היא להקפיד על ביטוח רכוש, מה שרלוונטי במיוחד לנכסים האמריקנים שעלולים לספוג נזקים פיזיים מבעיות מזג אוויר והוריקנים. ביטוח רכוש הוא יחסית יקר בארה”ב בשל נסיבות מזג האוויר הקשות שהובילו לריבוי תביעות, מה שגרם לחברות ביטוח רבות לעזוב את שוק ביטוחי הרכוש.

המלצה חשובה אחרת היא לבחון היטב את החוקים המקומיים הנהוגים בכל מדינה – לחלק מהמדינות בארה”ב יש חוקים ידידותיים לבעלי הבית ובאחרות החוקים האחרים שמגנים דווקא על השוכרים, הם הדומיננטיים יותר.

 

 

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן