חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

“ללא הגדלת הגירעון”: סמוטריץ’ יביא לאישור הממשלה חריגה נוספת מהתקציב

למרות הגירעון שממשיך להעמיק, שר האוצר יביא לאישור הממשלה תוספת תקציבית של כ-3 מיליארד שקלים על מנת לממן את המפונים מהדרום ומהצפון, הרחבת תכנית המילואימניקים ויישום מסקנות הוועדה הציבורית לנפגעי ה-7 באוקטובר • "הגדלת ההוצאה נעשית ללא הגדלת יעד הגירעון", נכתב בהודעה

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לחקיקת תוספת תקציבית למימון המשך השהיה של תושבי הצפון במלונות, הפינוי העצמי, תשלום חלף אבטלה ומענקי חזרה לעבודה למפונים – כל זאת בשווי 2.7 מיליארד ש״ח.

ההחלטה היא חריגה בעצם מתקציב המדינה וזו תהיה הפעם השנייה השנה בה נעשית פתיחה של המסגרת התקציבית. זהו מהלך שנעשה בעבר בתקופות של חוסר ודאות כמו בזמן מגפת הקורונה. לפי הודעת שר האוצר המהלך לא יגדיל את הגירעון שכבר ברמה גבוהה “כלכלת ישראל חזקה והמדדים מצביעים על כך, ובשל גידול בהכנסות החקיקה הנוכחית אינה מגדילה את הגירעון השנתי הצפוי, העומד עדיין על 6.6%, כך שר האוצר סמוטריץ’.

התכנית שתובא לאישור הממשלה תסדיר את מימון האמור עד סוף השנה הקלנדרית, ותכלול החזר הפלאט הזמני שבוצע מתקציב משרדי הממשלה והסכמי השכר לצורך מימון תכנית הפינוי בחודשים יולי ואוגוסט בהתאם להתחייבות שניתנה לשרים בעת אישור ההחלטה.

בנוסף, ההחלטה תכלול מימון בשווי 200 מיליון שקלים להרחבת תכנית המילואימניקים של שר האוצר, נוסף על תשעת המיליארד שכבר תוקצבו במסגרת התכנית.

ההחלטה גם תכלול את שיריון המקור התקציבי למימוש הממשלה ממסקנות הוועדה הציבורית לנפגעי ה-7 באוקטובר. אלו כוללות מענקים וסיוע לאזרחים שנפגעו בשביעי באוקטובר מעבר למענה הקבוע כיום בחוק. לשווי יישום מסקנות הוועדה יוקצה סכום של 250 מיליון שקלים ב-2024 ו-750 מיליון שקלים נוספים ב-2025.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן