חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הקיבוצים בדרום יחזרו לבתיהם בתוך שנתיים או שלוש"

כך העריך היום ראש מנהלת תקומה, משה אדרי. לדבריו, תושבי חצרים יוכלו לחזור לגור בקראווילות בקרוב והקהילה תקום בשנתיים הקרובות • רו"ח אריה ברדוגו: "זה הזמן לצמיחה כלכלית"

קיבוץ בארי ההרוס | צילום: משה שי/פלאש 90

ראש מנהלת תקומה, תא"ל במיל' משה אדרי אמר היום (שלישי) בוועידה הכלכלית של איגוד הגזברים: "בארי, ניר עוז וכפר עזה יוכלו לשוב לבתיהם בעוטף עזה בתוך שנתיים-שלוש".

במהלך הרצאה שנשא אדרי בוועידה הכלכלית השנתית של איגוד הגזברים ברשויות המקומיות התייחס ראש מנהלת תקומה תת אלוף במיל' משה אדרי לשיקום העוטף, התקציב והחזון של המנהלת שבראשה הוא עומד לחמש שנים הקרובות.

לדברי תא"ל אדרי, "קיבוץ בארי, הוא מרכז הרעש עם יותר ממאה נרצחים והרס גדול מאוד, אנשיו לא יוכלו לחזור בשנתיים שלוש הקרובות לקיבוץ. שאלנו אותם מה הפתרון שאתם רוצים, לא תוכלו להישאר במלון כל כך הרבה זמן והם בעצמם לא רוצים להישאר שם. חברי הקיבוץ הצביעו, קיבוץ בארי עם כ-1200 תושבים ויותר מ-500 משפחות ביקשו מאיתנו דיור כפרי להמתנה עד לשיקום הקיבוץ, עד שהקהילה תשתקם".

קיבוץ בארי, אוקטובר 2023, ארכיון | צילום: משה שי/פלאש 90

תא"ל אדרי הוסיף: "בקיבוץ חצרים עשינו התאמה בשטח ופיתחנו 300 יחידות דיור, כל מגרש ב-400 אלף שקלים עם תוספת קראווילה (קראוון-וילה) בשטח, בעלות של 600 אלף שקלים ובעוד חודשיים הם יכנסו ונוכל להקים להם את הקהילה בשנתיים הקרובות". לשאלה האם יש מספיק תקציב למנהלת לאחר שאושר להם כ-19 מיליארד שקלים, השיב אדרי, כי התקציב מספיק.

יו"ר איגוד הגזברים רו"ח אריה ברדוגו, אמר, כי "המלחמה ותקופת הבחירות הארוכה הכניסו רשויות מקומיות רבות למשבר כלכלי, גם בגלל הוצאות מיוחדות וגם בגלל אי היכולת לאשר תקציבים בתקופת בחירות חריגה. כעת זה הזמן לצאת לצמיחה כלכלית מתוך שגרת החירום, זאת המשימה שלנו".

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה