חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למ”ס: בשלושת החודשים הראשונים של השנה נרשמה עלייה של 1.9% בפדיון סך ענפי המשק

הנתונים עולים מדיווחי המע"מ • ירידה של כ-13% נרשמה בפדיון ענף הבינוי, בחישוב שנתי • עוד עולה מהנתונים, כי הפדיון בענף שירותי אירוח ואוכל לא נפגע: עלה ב-8% בהמשך לעלייה דומה ברבעון הראשון של המלחמה

עובדי ענף ההייטק | צילום: שאטרסטוק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס) מפרסמת ניתוח נתונים לפי דוחות המע”מ של בתי העסק, בחלוקה לענפים, לחודשים ינואר – מרץ השנה, הן בהשוואה לרבעון קודם – אוקטובר – דצמבר 2023, הרבעון הראשון למלחמה, והן בהשוואה לרבעון הראשון של 2023.

ברבעון הראשון של 2023 נרשמה ירידה בפידיון סך ענפי המשק, בהשוואה לשנת 2022 ואילו ברבעון הראשון של שנה זו נרשם גידול של 1.9% בהשוואה לרבעון שלפניו. ברבעון הראשון של המלחמה (חודשים אוקטובר-דצמבר 2023) נרשמה ירידה של 4.6% בפדיון במשק בהשוואה לרבעון שלפניו. עלייה נרשמה בפדיון ענפי התעשייה הכרייה והחציבה בשיעור של 0.1% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 4.6%.

עלייה נרשמה גם בפדיון ענפי המסחר הסיטוני והקמעוני בשיעור של 4.9% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 3.4%. לעומת זאת, נרשמה ירידה בפדיון סך ענפי ההייטק בשיעור של 1.4% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 1.3%. ועלייה בפדיון ההייטק בענפי התעשייה בשיעור של 3.1% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 22.2%. בענפי השירותים של ההייטק נרשמה ירידה בשיעור של 5.2% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 6.6%.

בפעילויות בנדל”ן נרשם זינוק חד בפידיון, בשיעור של 44.3%, אחרי שברבעון הראשון של המלחמה הפידיון בסעיף זה ירד ב-5.7% ואחרי ירידה חזקה הרבה יותר שנרשמה בסעיף זה ברבעון הראשון של 2023 – ירידה של 25.7%. בפידיון סף ענפי ההיי טק נרשמה ירידה של 1.4%, אחרי שברבעון הראשון של המלחמה, בשנה שעברה, נרשמה עלייה של 1.3% בפידיון ועלייה של 5% שנרשמה ברבעון הראשון של 2023.

הירידה המתונה יחסית שנרשמה בתחום זה ברבעון הראשון של המלחמה נובעת מהעובדה שבענף זה כמעט שאין מוצרי מדף, ולכן הפידיון הוא של הזמנות שהוזמנו חודשים ארוכים לפני כן.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה