חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה מזה 5 שנים: הבנק המרכזי באירופה הוריד את הריבית

הבנק המרכזי הוריד את הריבית ל-3.75% אחרי תשעה חודשים בהם הייתה הריבית ברמת שיא של 4% • הערכות הכלכלנים: יהיו עוד שתי הפחתות ריבית עד סוף השנה

הבנק המרכזי האירופי | צילום: שאטרסטוק

הבנק המרכזי באירופה החליט היום (ה’) על הורדת הריבית לחודש יוני: נקבע כי הריבית במדינות גוש האירו תרד ל-3.75% מ-4%, רמת שיא בריבית שנרשמה מאז ספטמבר 2023. ההחלטה של הבנק המרכזי היום היא דרמטית מכיוון שמדובר בקיצוץ הראשון בריבית מאז ספטמבר 2019.

הורדת הריבית היום מגיעה על אף לחצים אינפלציוניים מתמשכים בגוש האירו, הבנק המרכזי החליט על החיתוך לאור תחזית מעודכנת של האינפלציה המאפשרת מיתון בהגבלות המדיניות המוניטארית וזאת לאחר תשעה חודשים בהם הותיר הבנק המרכזי של אירופה את הריבית על כנה ברמה גבוהה של 4%.

לצד החלטת הריבית, בבנק המרכזי העלו את תחזית האינפלציה הממוצעת השנתית לשנת 2024 ל-2.5% מ-2.3%, התחזית לשנת 2025 עלתה גם היא ל-2.2% מ-2% והתחזית ל-2026 היא לירידה קלה באינפלציה לרמה של 1.9%.

כל הנציגים של מדינות גוש האירו הצביעו בעד הורדת הריבית לחודש יוני, למעט נציג אחד, כך טענה נשיאת הבנק המרכזי של אירופה, כריסטין לגארד וסירבה לציין מי המדינה שהתנגדה להורדת הריבית.

הערכות בשוק ציפו להפחתת הריבית הזאת בחודש יוני, השווקים תמחרו לפחות הוזלה אחת בריבית כאשר הכלכלנים סבורים כעת שיהיו עוד שני קיצוצים נוספים בריבית האירופית עד סוף השנה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן