חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי עמדתה של קמלה האריס בנוגע לכלכלה האמריקאית?

כלכלה היא הסיבה העיקרית בגללה האמריקאים מצביעים בבחירות לנשיאות ארה"ב אך המדיניות של המועמדת המסתמנת קמלה האריס בנושא לא ברורה • תחת ממשל ביידן-האריס הריבית עלתה והאינפלציה זינקה לשיא של 40 שנה ב-2022

סגנית הנשיא קמלה האריס | צילום: שאטרסטוק

ביום שאחרי ההודעה הדרמטית של נשיא ארה”ב ג’ו ביידן, סגנית הנשיא קמלה האריס הודתה לו על תמיכתו הרשמית בה כמחליפתו במרוץ לבית הלבן, והבטיחה לפעול לאחד את הדמוקרטים וארה”ב נגד דונלד טראמפ: “אעשה הכל כדי לנצח אותו” ודמוקרטים רבים נעמדו לצידה. 

הכלכלה היא סוגיה מרכזית בבחירות בארה”ב ובנושא זה עמדותיה ויעדי המדיניות של קמלה האריס עדיין לא ברורים. עם זאת, הרקורד שלה חושף כמה רמזים לגבי סדרי העדיפויות שלה, כולל התמקדות בעובדים בעלי הכנסה נמוכה, נשים, עסקים קטנים ומשפחות ממעמד הביניים.

האריס שפכה אור על כמה מסדרי העדיפויות הכלכליים שלה ביום שני בפנייה לצוות הקמפיין. כנשיאה, אמרה שהיא תדחוף לחופשות בתשלום וחינוך במחירים סבירים. “בניית מעמד הביניים תהיה מטרה מכוננת של הנשיאות שלי”, אמרה האריס. “בגלל שאנחנו כאן יודעים שכשמעמד הביניים שלנו חזק, אמריקה חזקה”, כך לפי הוול סטריט גו’נל. 

ג’ו ביידן וקמלה האריס | צילום: שאטרסטוק

להאריס צפוי אתגר כלכלי מרכזי והוא התמודדות עם יחסי הציבור הגרועים ודעותיהם של האמריקאים על המורשת הכלכלית של הממשל שלה. תחת כהונתו של ביידן, האינפלציה זינקה לשיא של 40 שנה בשנת 2022. ההשפעות נעו בין עליית מחירים המזון ועד העלאות ריבית של הפדרל ריזרב שתרמו לכך שאמריקאים רבים התקשו להרשות לעצמם משכנתאות לרכישת בתים.

האינפלציה מראה התקררות ובשל כך כלכלנים רבים צופים שהפד יוריד את הריבית עד ספטמבר. אבל האמריקאים עדיין מתמודדים עם המשבר ונכון לחודש שעבר, משרד העבודה דיווח כי המחירים לצרכן עלו ב-19.5% מאז דצמבר 2020.

יום לאחר פרישת ביידן מהמרוץ: קמלה האריס גייסה כ-50 מיליון דולר

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן