חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחיר ההונאה: “מלך הקריפטו”, סם בנקמן-פריד נידון ל-25 שנות מאסר

מייסד בורסת הקריפטו FTX שקרסה הורשע היום בגניבת 8 מיליארד דולר מכספי המשקיעים • בנקמן-פריד היה עלול לעמוד בפני גזר דין של 110 שנות מאסר לפי החוק הפדרלי בעקבות ההונאה, התביעה דרשה 40-50 שנה

25 שנות מאסר, "מלך הקריפטו" - סם בנקמן פריד | צילום: שאטרסטוק

אחד מפשעי הצווארון הלבן הגדולים בהיסטוריה: סם בנקמן-פריד נידון היום (חמישי) ל-25 שנות מאסר על תפקידו בהונאת משתמשים בבורסת המטבעות הקריפטו FTX שקרסה.

סופו של “נוכל הקריפטו”: בבית משפט פדרלי במנהטן, ניו יורק, הצהיר בנקמן-פריד בנימה מתנצלת כשהוא לובש סרבל בית כלא בצבע בז’, ואמר כי קיבל שורה של החלטות “אנוכיות” בזמן שהוביל את חברת FTX. לדבריה של התביעה, בנקמן-פריד שיבש הליכי משפט והתעסק עם עדים תוך שהוא מתגונן ולא מתנצל.

התביעה דרשה מאסר של 40-50 שנה, בעוד הצוות המשפטי של בנקמן-פריד טען שלא יותר מ-6 שנים וחצי. הוא הורשע בשבע עבירות פליליות בנובמבר ומאז הוחזק בבית מעצר.

עורכי דינו של בנקמן-פריד הפצירו בסלחנות, תוך שהם ציטטו את מה שהם תיארו כמאבקים בבריאות הנפש ואת נדיבותו לכאורה בחייו האישיים. הם גם טענו שמשתמשי FTX לא ספגו בסופו של דבר הפסדים משמעותיים. אך התובעים טענו כי תעוזת הפשע, היקף ההפסדים והנזקים של הקורבנות וחוסר החרטה הברור של בנקמן-פריד משמעו עונש חמור יותר.

FTX, אימפריית הקריפטו שקרסה | צילום: שאטרסטוק

FTX הוערך פעם ביותר מ-30 מיליארד דולר, כשההון הנקי של בנקמן-פריד נאמד ביותר מ-20 מיליארד דולר. FTX קרסה בנובמבר 2022 לאחר שנחשף שיש לה מחסור גדול במזומנים.

במשפטו אמרו התובעים שבנקמן-פריד גנב מלקוחות FTX עד 8 מיליארד דולר כדי לממן אינטרסים חיצוניים שלו, כולל יוזמות פוליטיות, השקעות ספקולטיביות ומימון אורח החיים של מנהלי FTX.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה