חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סופו של “נוכל הקריפטו”? התביעה דורשת מאסר של 40-50 שנה לסם בנקמן-פריד

סם בנקמן-פריד יצטרך לבלות בין 40 ל-50 שנים בכלא לאחר שהורשע בגניבת 8 מיליארד דולר מלקוחות של בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים שלו FTX שפושט רגל כעת, כך לפי דרישת התובעים ביום שישי האחרון

25 שנות מאסר, "מלך הקריפטו" - סם בנקמן פריד | צילום: שאטרסטוק

בנובמבר, חבר מושבעים מצא את סם בנקמן-פריד בן ה-32, אשם בשבעה סעיפי הונאה וקשירת קשר. התובעים הפדרליים במנהטן אמרו כי “אלפי אנשים רגילים”, כולל תושבי מדינות שסועות מלחמה ובלתי יציבות, הפקידו בידי FTX את כל כספם.

“גם כעת מסרב בנקמן-פריד להודות שמה שעשה היה לא בסדר”, כתבו התובעים בתזכיר גזר הדין. “חייו בשנים האחרונות היו חיים של חמדנות והיבריס שאין שני להם; של שאפתנות ורציונליזציה; וחיזור אחר סיכונים והימורים שוב ושוב עם כסף של אנשים אחרים”.

עורך הדין של המיליארדר לשעבר, אמר לשופט המחוזי של ארה”ב שעונש מאסר של 5-6 שנים יהיה הולם. עורך דינו מסר שלקוחות FTX יקבלו את רוב כספם בחזרה, ושבנקמן-פריד לא התכוון לגנוב.

FTX, נפילתה של אימפריה | צילום: שאטרסטוק

עלייתו ונפילתו של בנקמן-פריד סימנה את אחד ממקרי ההונאה הפיננסית הגדולים בהיסטוריה המודרנית. לאחר שהפך לפנים הציבוריות של המטבע הקריפטוגרפי ומיצב את עצמו כברוקר כוח מתפתח בוושינגטון, בנמן-פריד הפך לסמל של חוסר הרגולציה של התעשייה ופוטנציאל להתלהבות שגויה ומטעה.

חברתו של בנקמן-פריד, FTX, הייתה פעם אחת מבורסות המטבעות הקריפטו הגדולים בעולם, ששוויה ב-2022 היה 32 מיליארד דולר. זה פרץ למיינסטרים באמצעות קמפיין שיווקי בעל פרופיל גבוה שכלל גיוס מפורסמים כמו לארי דיוויד וטום בריידי להופיע בפרסומות של סופרבול.

אולם, במהלך משפטו המתוקשר בשנה שעברה, התובעים הציגו אותו כמיליארדר חסר רחמים שניסה לכסות את מחדליו הפיננסיים תוך סילוק כספים ממשקיעים על מנת להעשיר את עצמו. כמה מהמנהלים הבכירים שלו לשעבר, כולל בת זוגו, קרוליין אליסון, בחרו להעיד נגדו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה