חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחיר הנפט עולה בשל תקיפה אוקראינית על בתי זיקוק רוסים

אוקראינה פתחה במתקפת מזל"טים גורפת על רוסיה, וגרמה לשריפה בבית הזיקוק הגדול ביותר של רוזנפט, במה שהנשיא ולדימיר פוטין כינה כ"ניסיון לשבש את הבחירות לנשיאות במדינה" • השוק הגיב בעליית מחירי הנפט בכ-2%

בתי זיקוק | צילום: שאטרסטוק

נזק רב נגרם לבית הזיקוק הגדול ביותר ברוסיה, Rosneft PJSC, שנפגע בגל האחרון של התקפות מל”טים אוקראינים על רוסיה. בית הזיקוק שנפגע הוא ספק מרכזי של דלק מנוע לאזורים הרוסיים ברחבי הבירה. זהו בית הזיקוק השני שסופג תקיפות של אוקראינה, המתקנים שנפגעו מהווים יותר מ-10% מיכולת עיבוד הנפט של רוסיה ביומיים האחרונים, כך לפי דיווח של רויטרס. “העלייה הפתאומית אך המובנת של מחיר הנפט נגרמה מההתקפות המתמשכות על בתי הזיקוק הרוסיים”, אמר תמאס וארגה מברוקר הנפט PVM.

התקיפות האוקראיניות ברוסיה “מטרתן, אם לא לתסכל את הבחירות ברוסיה, אז להפריע להן”, אמר פוטין בראיון לשירות החדשות RIA נובוסטי שפורסם ביום רביעי. “מטרה נוספת היא להשיג סוג של קלף מנצח בתהליך משא ומתן אפשרי”. הבחירות לנשיאות ברוסיה יתקיימו בחודש מרץ 2024, בהן צפוי לזכות ברוב קולות הנשיא המכהן, ולדימיר פוטין.

צפוי להיבחר לקדנציה החמישית שלו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

על אף העלייה השווקים מאותתים לירידה במחירי הנפט גם בשל הביקוש העולה וגם בשל הציפייה כי הפדרל ריזרב יפעל להורדת ריבית בסביבות חודש יוני בארה”ב. “סביבת הסיכון נותרה ברובה בלתי מעורפלת, ונשענת על האמונה המוצקה שתמחור השוק הנוכחי להורדת הריבית רק ביוני יעשה את העבודה”, כך לפי מומחה בנושא בעיתון רויטרס.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה