חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממשל ביידן מתכנן לסווג קנאביס כסם פחות מסוכן

בצעד חדשני, מינהל אכיפת הסמים האמריקני ממליץ ביידן ממליץ לסווג מחדש את המריחואנה כתרופה בסיכון נמוך יותר • למרות שזו לא לגליזציה, המשמעות של מהלך שכזה תהיה הפחתת הענישה הפדרלית על החזקה וצריכה

קנאביס | צילום: שאטרסטוק

לא לגליזציה אבל צעד היסטורי: לפי דיווחים בארה"ב, הממשל האמריקאי מתכנן לסווג מחדש את המריחואנה כחומר בעל סיכון נמוך יותר. משרד המשפטים המליץ ​​להעביר את הקנאביס לקטגוריית הסמים במסוכנות נמוכה. 

ההמלצה הצפויה מגיעה לאחר שבשנת 2022 הנשיא ג'ו ביידן קרא לבחון את חוק המריחואנה ופעל לחון אלפי אמריקאים שהורשעו בעבירה פדרלית של החזקת הסם. במשך יותר מ-50 שנה, המריחואנה מסווגת לצד סמים כמו הרואין, מלחי אמבט ואקסטזי שנחשבים ללא שימוש רפואי מקובל ופוטנציאל גבוה להתמכרות – ובכפוף להגבלות המחמירות ביותר.

הצעת מינהל אכיפת הסמים האמריקני, ה-DEA, שעדיין חייבת להיבדק על ידי משרד הניהול והתקציב של הבית הלבן (OMB), תכיר בשימושים הרפואיים של קנאביס ותכיר בכך שיש לו פחות פוטנציאל להתמכרות מאשר כמה מהתרופות המסוכנות ביותר במדינה. עם זאת, זה לא יקדם לגליזציה של מריחואנה באופן מוחלט לשימוש פנאי, כך לפי סוכנות הידיעות AP. 

ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב | צילום: שאטרסטוק

ברגע שה-OMB יחתום, מינהל אכיפת הסמים האמריקני ייקח הערות פומביות על התכנית להעביר את המריחואנה מהסיווג הנוכחי שלה כסם המסווג ברמה I, לצד הרואין ו-LSD. זה מעביר את הסם לסיווג ברמה III, לצד קטמין וכמה סטרואידים אנבוליים, בעקבות המלצה של מחלקת הבריאות והשירותים הפדרלית. לאחר תקופת ההערות הציבוריות וביקורת על ידי שופט מנהלי, הסוכנות תפרסם בסופו של דבר את החוק הסופי.

מכירת קנאביס רפואי בחנות בקליפורניה, ארה"ב | צילום: שאטרסטוק

בפועל, 54% מהאמריקאים כבר חיים במדינה שבה השימוש במריחואנה לצרכי פנאי הוא חוקי – תריסר שנים בלבד לאחר שקולורדו וושינגטון הפכו למדינות הראשונות שהתירו את הסם. בנוסף כ-74% מהאמריקאים חיים במדינה שבה מריחואנה חוקית לשימוש פנאי או רפואי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה