חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנסים להרוויח מהמצב: משקיעים מציעים מחירי רצפה לדירות מפונים

משקיעים מציעים לבעלי בתים פרטיים הקרובים לגבול הצפון למכור את בתיהם ב-50% ממחירם ערב המלחמה. ביישובים המרוחקים ביותר מ-9 ק"מ נרשמת התעוררות במכירת דירות מקבלנים, לא בדירות יד-שנייה

גבול הצפון | צילום: אייל מרגולין/פלאש 90

מצב הלחימה בצפון יצר קיפאון עמוק בשוק הדיור בגליל והמדינה מנסה להתמודד עם המצב באמצעות שני מהלכים להרחבת יישובים קיימים ולהקמת יישובים חדשים.

כמו בכל משבר יש מי שמחפש בו את ההזדמנויות: משקיעים רבים פונים לבעלי בתים ומתווכים בישובים שבמרחק 5 ק"מ מהגבול, ומציעים לקנות אותם במחירי רצפה. "יש הרבה מאוד פניות של משקיעים שמחפשים הזדמנויות, אני מקבל טלפונים ממשקיעים שפשוט מציעים ומנסים לייצר לעצמם הזדמנויות", מספר נתי שיינפלד, זכיין אנגלו-סכסון כרמיאל מעלות וכפר ורדים. שיינפלד מספר על הצעות לבעלי וילות באותם יישובים של מפונים בצפון, העומדות על 50% ממחיר הנכסים ערב המלחמה. "למרות ההצעות, אנחנו לא רואים עלייה במספר העסקאות, כך שבינתיים הניסיונות שלהם לא צולחים", הוא מוסיף.

לעומת זאת, ביישובים המרוחקים יותר מהגבול, החל מ-9 ק"מ ורחוב יותר, נרשמת התעוררות קלה בביקושים. לדברי שיינפלד מדובר בעיקר "בהסדרים נוחים שהקבלנים מעניקים בשל המצב, אך לא בדירות יד שנייה". כמי שפעיל שנים באזור שיינפלד מביע סקפטיות בעניין תכניות הבנייה באזור: "אז רצו להקים את חוות טראמפ ועד עכשיו זה לא התקדם בקצב שרצו, נקווה שעם היישובים החדשים זה יהיה יותר טוב". כעיקרון, הוא מעדיף עיבוי של יישובים קיימים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה