חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסר לפוטין? נאט”ו מקימה בסיס צבאי בעלות 2.5 מיליארד יורו

כשברקע איומים מצד פוטין על נשק גרעיני והמלחמה ברוסיה שנכנסה לשנתה השלישית - החלו עבודות ברומניה להקמת הבסיס הצבאי הגדול ביותר של נאט"ו באירופה שצפוי לאכלס עד 10,000 חיילי נאט"ו

הברית הצבאית מונה 32 מדינות, נאט"ו | צילום: שאטרסטוק

לקראת מלחמה עם רוסיה? החלה עבודה ברומניה על יצירת הבסיס הצבאי הגדול ביותר של נאט”ו באירופה, פרויקט של 2.5 מיליארד אירו המשתרע על פני 2,800 דונם ומסוגל לאכלס עד 10,000 חיילי נאט”ו ובני משפחותיהם, עם מתקנים כמו מסלולי המראה, האנגרים, בתי ספר, חנויות, בית חולים ועוד.

החלו עבודות ברומניה לבניית הבסיס הצבאי הגדול ביותר של נאט”ו באירופה. כך דווח היום על ידי euronews. בגודל של עיירה קטנה, המשתרעת על שטח של כמעט שלושת אלפים דונם, המיקום אמור לשכן לצמיתות עד 10,000 חיילי נאט”ו ומשפחותיהם. על פי הדיווחים, הפרויקט בסך 2.5 מיליארד אירו כולל מסלולים, פלטפורמות נשק, האנגרים למטוסים צבאיים, כמו גם בתי ספר, גני ילדים, חנויות ואפילו בית חולים.

על פי הדיווחים, המתקן מוקם במחוז קונסטנצה סמוך לנמל ימי גדול על שפת הים השחור. עלות הקמת הבסיס ברומניה שהצטרפה לנאט”ו שבתחילת שנות ה-2000 מוערכת ב-2.5 מיליארד יורו. עם הצטרפות שוודיה בשבוע שעבר מונה כעת הברית הצבאית המערבית 32 מדינות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה