חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצוקה כלכלית בצפון: זינוק של כ-90% בבקשות התושבים לסיוע במזון לקראת החג

נתונים שמפרסם ארגון פתחון לב מציגים מצוקה גוברת בעיקר ביישובי הצפון כאשר בהשוואה לחג הפסח חלה עלייה דרמטית במספר המשפחות המבקשות עזרה במוצרי מזון לקראת ראש השנה • המצוקה גדולה במיוחד כאשר רבים מבתי העסקים בצפון נותרו סגורים ונוצר מחסור במוצרים • ארגון פתחון לב הקים מרלו"ג חירום חדש בקריית מוצקין

ירי רקטות אל עבר קריית שמונה | צילום: אייל מרגולין/פלאש 90

המלחמה בצפון מסלימה, וכך גם המצוקה הכלכלית בקרב התושבים שסופגים מטחי רקטות וטילים כבר כשנה וכעת המצוקה הזאת מתפרצת רגע לפני החגים. על פי נתוני ארגון פתחון לב, המסייע לתושבי הצפון ויישובי קו העימות עולה כי חל זינוק של 89% בבקשות לסיוע מצד משפחות המתגוררות בצפון בהשוואה לתקופה שלפני חג הפסח השנה. המשמעות היא שבתוך חצי שנה, התדרדר מאוד מצבם של משפחות שנאלצות כעת לבקש סיוע במזון לקראת חגי תשרי.

המצוקה בצפון מתגברת על רקע העובדה שרבים מהתושבים לא עובדים בשל המלחמה, הירידה בהכנסות מורגשת אצל אלפי תושבים שנאלצו להמשיך לגור ביישובי הצפון ולא להתפנות מביתם. המצוקה היא גם תוצאה של סגירת בתי העסק ביישובים, רבים מבתי העסק נאלצו לסגור את פעילותם ונוצר מחסור גדול במוצרים, “במסגרת הסיוע שמעניק ארגון פתחון לב, עולות משאיות מדי יום ליישובים עם סלי מזון ומוצרי טואלטיקה והיגיינה מאחר וקיים מחסור של ממש במזון ומוצרים שונים ביישובים”, מציינים בארגון. עוד נמסר כי בשל הדחיפות, והחמרת המצב, הארגון הקים מרלו”ג חירום צפוני חדש בקריית מוצקין בנוסף למרלו”ג בכרמיאל.

רבים מהתושבים ביישובי קו העימות כמו שלומי, קריית שמונה בחרו שלא להתפנות מבתיהם ונשארו לגור ביישובים על אף התגברות הלחימה. בין אלפי התושבים הללו קשישים שלא מסוגלים להתפנות בשל מצבם הבריאותי ואנשים עם מוגבלות. גם בשל כך נוצר צורך דחוף, על רקע המחסור במוצרים עם סגירת סופרמרקטים ומכולות, להגיע ליישובי קו העימות ולספק את הנדרש.

השבוע פורסמו נתונים המציגים מצוקה כלכלית בכל רחבי הארץ בצל המלחמה שהובילה לעלייה גם בעוני כאשר חלה עלייה של 30% במספר המשפחות העובדות המבקשות סיוע לקראת החג, בהשוואה לחגים הקודמים בשנה שעברה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן