חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכז חדשנות, ביוטכנולוגיה וחקלאות מים הושק באילת בהשקעה של 15 מיליון שקל

המיזם שהוקם בשיתוף פעולה בין משרדי ממשלה וגופים נוספים ישמש כתכנית האצה ליזמים וינצל את יתרונות העיר – חוף הים הייחודי ומזג האוויר לפיתוח אילת כמרכז מו"פ בינלאומי בתחום

אילת | צילום: שאטרסטוק

אתמול (רביעי) הושק באילת ה”סי נוביישן” (SeaNovation) – מרכז חדשנות לביוטכנולוגיה וחקלאות מים, בהשקעה של 15 מיליון שקלים. המיזם במימון משרד החקלאות ובטחון המזון, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, רשות החדשנות, קבוצת ערדג, ערדום, המכון לחקר ימים ואגמים ושלוחת אילת של אונ’ בן גוריון באמצעות BGN Technologies והמכון הישראלי לחדשנות ובתמיכת עיריית אילת, המועצה האזורית חבל אילות.

מטרת המרכז היא לקדם הנבטת חברות והכשרת הון אנושי כדי להביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של תושבי האזור באמצעות פיתוח מנועי צמיחה, חדשנות ויכולות ייצור של מזון מהים והמדבר. המטרה היא לקדם את אילת ואזור הערבה הדרומית כמרכז לאומי ובינלאומי למחקר ופיתוח בתחומי הביוטכנולוגיה הימית וחקלאות המים והמדבר.

פעילות המרכז תתבסס על שני צירים עיקריים: הפעלת אקסלרטור (תכנית האצה וקידום) שיתמקד משלב הנבטת הרעיון ועד לפיתוח של תהליך הוכחת ישימות של הרעיון (POC). השנייה, בנייה וטיפוח של ההון האנושי באזור בהתאם לצרכים של התעשיות עתירות הידע באזור ובתחום חקלאות המים במיוחד.

מרכז החדשנות SeaNovation הוא חלק מסדרת מיזמים ממשלתיים כמו: הקמת פארק תעשייתי ייעודי לחקלאות מים, הרחבת לימודים אקדמיים בתחום באילת, הקמת קהילת חדשנות AquaculTech באילת ועוד.

אילת | צילום: שאטרסטוק

מנכ”ל המרכז, ערן נדלר מסר, כי “זו בשורה משמעותית מאוד ליזמים חוקרים, מכוני מחקר ואקדמיה בתחומי ביוטכנולוגיה וחקלאות מים, לאילת, אילות ולסביבה בכלל, אנחנו כאן בשבילכם, להפוך את הרעיון שלכם למוצר”.

שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל: ״יש חשיבות אדירה להקמת מרכזי חדשנות דווקא בתקופה זו, ובפרט מרכז לחדשנות לביוטכנולוגיה וחקלאות מים שנפתח היום באילת המהווה צעד משמעותי להפיכתה של אילת למרכז הלאומי לחקלאות מים. חוזקותיה של ישראל במדע ובטכנולוגיה הינן בעלות תרומה משמעותית לביטחונה וכלכלתה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה