חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משפט אחד של טראמפ גרם לנפילת יצרנית השבבים הגדולה בעולם

דונלד טראמפ אמר בראיון לבלומברג כי בעל ברית אמריקאי צריך לשלם עבור ההגנה של ארה"ב • אמירותיו גרמו למכירת מניות TSMC של טייוואן, יצרנית השבבים הגדולה בעולם והמסחר נסגר בירידות של 2.4% • גם מניות של חברות שבבים אחרות, כמו AMD, Nvidia ו-ASML, ירדו בחדות

דונלד טראמפ אתמול בוועידה הרפובליקנית הלאומית במילווקי | צילום: רויטרס

נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ, שמתמודד על כהונה נוספת בבית הלבן, אמר כי הוא חושב שטייוואן צריכה לשלם לארה”ב עבור הגנתה, בטענה שהיא “לא נותנת לנו כלום”. אמירה הזו גרמה למניות יצרנית השבבים TSMC לירידות במהלך יום רביעי. 

טראמפ אמר זאת בתגובה לשאלה האם יגן על טייוואן מול סין, במסגרת ראיון למגזין העסקי של בלומברג שפורסם ביום שלישי. עוד הוא הוסיף “אתה יודע, אנחנו לא שונים מחברת ביטוח. טייוואן לא נותנת לנו כלום”, הוסיף.

המתמודד הרפובליקני קשר את תשובותיו לתעשיית המוליכים למחצה של טייוואן, שהיא אחת המתקדמות בעולם. “טיוואן אכן לקחה בערך 100% מעסקי השבבים שלנו”, אמר טראמפ.

ראש ממשלת טייוואן, צ’ו יונג-טאי, בתגובה להערותיו של טראמפ, אמר כי לטייוואן ולארצות הברית יש יחסים טובים למרות היעדר קשרים רשמיים, וכי טאיפיי, בירת טייוואן, מחויבת לחיזוק ההגנות שלה.

“טייוואן חיזקה בהתמדה את תקציב הביטחון שלה והוכיחה את אחריותה לקהילה הבינלאומית”, אמר במסיבת עיתונאים שגרתית בטאיפיי. “אנחנו מוכנים לקחת על עצמנו יותר אחריות; אנחנו מגנים על עצמנו ומבטיחים את ביטחוננו”.

מלחמת השבבים העולמית, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

ארה”ב היא התומכת הבינלאומית וספקית הנשק החשובה ביותר של טייוואן, אך אין בין השתיים הסכם הגנה רשמי. עם זאת, ארה”ב מחויבת על פי חוק לספק לטייוואן את האמצעים להגן על עצמה.

בשל האיום הגובר מצד סין, ממשלת טייוואן שמה את הטכנולוגיות הביטחוניות בראש סדר העדיפויות, כולל פיתוח צוללות משלה, ואמרה פעמים רבות שהביטחון של האי נתון בידיה.

טייוואן, שסין רואה כטריטוריה משלה, התלוננה על פעילות צבאית סינית חוזרת ונשנית בארבע השנים האחרונות, כאשר בייג’ין מבקשת להפעיל לחץ על האי, הדוחה את תביעות הריבונות של סין.

יצרנית השבבים הגדולה בעולם TSMC, של ממשלת טייוואן | צילום: שאטרסטוק

מניית TSMC, יצרנית השבבים הגדולה בעולם וספקית חשובה של חברת אפל ואנבידיה האמריקאיות, נסגרה ביום רביעי (אתמול) בירידות של 2.4%. “ההערות של טראמפ היו בוטות בעליל. אנחנו רואים בזה רטוריקה פוליטית”, אמר אלן הואנג, סגן נשיא ב-TSMC.

TSMC מוציאה מיליארדי דולרים בבניית מפעלים חדשים מעבר לים, כולל 65 מיליארד דולר בשלושה מפעלים במדינת אריזונה בארה”ב, אם כי היא אומרת שרוב הייצור יישאר בטייוואן. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן