חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקר הבורסה: ביום העצמאות הבא ת"א 125 יעלה ביותר מ-10%; הדולר יעמוד על 3.5-3.7 שקלים

הסקר נערך בקרב יותר מ-100 יועצי השקעות שהשתתפו בכנס על המגמות והחידושים בשוק האג"ח. 60% מהם מאמינים שגם מדד ה-S&P יעלה ביותר מ-10% עד יום העצמאות ה-77

הבורסה לניירות ערך בת"א | צילום: שאטרסטוק

הבורסה לני"ע בת"א מפרסמת את סקר יועצי ההשקעות לרגל יום העצמאות ה- 76 למדינת ישראל, ממנו עולה, כי למרות המלחמה, מערכי הייעוץ של הבנקים אופטימיים לגבי שוק ההון הישראלי בשנה הקרובה.

יותר מ-71% מיועצי ההשקעות במדינת ישראל סבורים שמדד ת"א-125 יעלה ביותר מ- 10% בשנה הקרובה; רק 60% מהיועצים סבורים שמדד S&P500 יעלה ביותר מ- 10% ואילו 31% סבורים שהמדד יעלה ב- 5% לכל היותר.

בסקר שערכה הבורסה השתתפו יותר מ-100 יועצות ויועצי השקעות בבנקים, שנשאלו היכן להערכתם יהיה שוק ההון הישראלי ביום העצמאות הבא. הסקר התבצע במסגרת מפגש ליועצי השקעות על המגמות והחידושים בשוק איגרות החוב בבורסה, שהתקיים במרכז הכנסים של הבורסה, ביום ראשון האחרון.

על פי התשובות שהתקבלו, נראה שקיימת אופטימיות רבה בקרב מערכי הייעוץ על חוסנו של שוק ההון ויכולת ההתאוששות שלו ביום שאחרי המלחמה, הדבר נכון גם בכל הקשור לסביבת הריבית והאינפלציה.

הבורסה לניירות ערך בת"א | צילום: שאטרסטוק

רק 25% מהיועצים סבורים שמדד ת"א-125 יעלה לכל היותר ב-5%. מנגד רק כ- 3% סבורים שמדד ת"א-125 יירד בלא יותר מ- 5%.
60% מהיועצים סבורים שמדד S&P500 יעלה ביותר מ- 10% ואילו 31% סבורים שיעלה ב-5% לכל היותר. מנגד 8.5% סבורים שמדד S&P500 יירד בלפחות 5% בשנה הקרובה.

בנוסף נשאלו היועצים, מה יהיה גובה הריבית בעוד שנה מהיום. כ-55% מהנשאלים סבורים שריבית בנק ישראל תעמוד על בין 3.5% – 4% ואילו 31% סבורים שריבית בנק ישראל תעמוד על בין 4% – 4.5.

עוד נשאלו היועצים מה תהיה סביבת האינפלציה, כאשר מרבית היועצים (כ- 71%) השיבו כי שיעור האינפלציה יעמוד ביעד בנק ישראל, קרי בין 2.5% – 3.5%. על שער הדולר השיבו 61% מהנשאלים שהוא יעמוד על בין 3.5 ל- 3.7 שקלים ואילו 17% סבורים ששער הדולר יהיה מעל 3.7 שקלים.

השקל | צילום: שאטרסטוק

פגוט: התחזקות השקל תוריד את האינפלציה
יניב פגוט, סמנכ"ל מחלקת מסחר בבורסה התייחס לתוצאות הסקר ואמר: "היועצים אופטימיים מאוד ביחס לשווקי המניות בישראל ובארה"ב ומרביתם מאמינים כי השווקים הללו יעלו בלמעלה מ-10% בשנה הקרובה.

בנוסף, עולה מהסקר כי להערכת היועצים הריבית בישראל תרד בין פעמיים לארבע פעמים בשנה הקרובה. מדובר בהערכה אופטימית יחסית, המניחה כי התנאים המוניטריים בעולם ובישראל יאפשרו לבנק ישראל להקל באופן עקבי את התנאים המוניטריים בישראל.

מעניין לציין כי מרבית יועצי ההשקעות סבורים שהאינפלציה בישראל תסתכם בשנה הקרובה בטווח של 2.5%- 3.5%, כלומר ברף העליון של יעד בנק ישראל ואף למעלה מכך, ולמרות זאת קיימת אופטימיות לגבי תוואי הריבית העתידי של בנק ישראל.

ככל שהתחזקות השקל תתממש, היא תתמוך בסביבת אינפלציה נמוכה יותר ותקנה גמישות מוניטרית יותר לבנק ישראל. היה והתחזיות הללו יתממשו, אזי תיק השקעות בעל חשיפה גבוהה יחסית למניות בישראל וארה"ב, חשיפה מאוזנת בין שקליים לצמודים, מח"מ בינוני וחשיפה נמוכה לדולר, יניבו ביצועים יפים בעוד שנה. ימים יגידו".

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה