חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נכס ציוני: הטירה של הברון רוטשילד מוצעת למכירה ב-454 מיליון דולר

הטירה הממוקמת בסמוך לפריז הייתה בעבר בבעלות הברון אדמונד דה רוטשילד לפני שנמכרה למלך מרוקו • הנכס כולל 17 חדרי שינה ומתפרס על שטח של 2,500 מ"ר ועוד אלף דונם נוספים

טירה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

טירה בפריז מהמאה ה-12 שהייתה בבעלותו של הברון אדמונד דה רוטשילד, אבי היישוב הציוני שזכה גם לכינוי הנדיב הידוע, הוצעה למכירה בסכום של 454 מיליון דולר. הטירה בת 17 חדרי שינה ממוקמת מחוץ לפריז, הטירה הייתה בבעלותו של הברון רוטשילד לפני שנמכרה למלך מרוקו חסן השני, על פי הערכות מדובר באחד מנכסי הנדל”ן היקרים ביותר בעולם.

למרות הערך ההיסטורי של הטירה, הסבירות היא שהקונה הפוטנציאלי שיימצא לה ירכוש אותה רק בשל מיקומה וגודלה ולא בשל עברה המפואר. הטירה מתפרסת על שטח של 2,500 מ”ר ועוד אלף דונם נוספים סביבה. לטירה שלוש קומות עם מעליות, 5 חדרי קבלה, מספרה, מטבח, דיור נפרד לאנשי צוות ואורוות לכ-50 סוסים.

שטח הטירה עשוי להפוך לעיר פוטנציאלית חדשה סמוך לפריז, מכיוון שהערך ההיסטורי שלה הוא משני ביחס לשטח. תיתכן אפשרות להסב את המבנה ולהקים על שטחו פרויקטים של דירות, מרכזים מסחריים ועוד מבני ציבור. טרם ברור אם הפיתוח ידרוש את הריסת הטירה או שיפוץ נרחב למבנה.

בנו של מלך מרוקו חסן השני ירש את הטירה מאביו לאחר מותו ב-1999, הוא מכר אותה ב-2008 תמורת 200 מיליון אירו. הנכס נרכש על ידי בעלים מהמזרח התיכון שמעולם לא התגוררו בו. כרגע עם הצעת הטירה למכירה, הנכס זוכה להתעניינות רבה בעולם, בעיקר ממזרח אירופה ואסיה.

הברון דה רוטשילד היה יהודי צרפתי שעסק בפיתוח היישובים בארץ ישראל בתקופת העלייה הראשונה ולמעשה היה התומך העיקרי ביישובים אלה בתקופה זו עם השקעות רבות במושבות שתרם להן. בין המושבות שנהנו מהשקעותיו של רוטשילד: ראש פינה, זכרון יעקב, ראשון לציון, פתח תקווה, מזכרת בתיה, גבעת עדה ובנימינה וכפר תבור.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן