חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נמכרו ב-1.17 מיליון דולר: שטרות עם המלך צ’ארלס הוצעו למכירה פומבית

מדובר בארבע מכירות פומביות שערך הבנק המרכזי של אנגליה לשטרות של 5,10,20,ו-50 ליש"ט שבהם מופיע המלך צ'ארלס • ההכנסות מהמכירה הפומבית יועברו לארגוני צדקה כך שכל ארגון יקבל כ-91 אלף פאונד

BOE, הבנק המרכזי באנגליה | צילום: שאטרסטוק

מכירה פומבית בבריטניה של שטרות הניבה הכנסות לא צפויות: הבנק המרכזי של אנגליה ערך מכירה פומבית לשטרות שבהם מופיע המלך צ’ארלס וגייס 914,127 ליש”ט שהם 1.17 מיליון דולר, הכספים גוייסו למטרות צדקה.

גיליון של 50 ליש”ט נמכר במכירה הפומבית תמורת מחיר שיא של 26 אלף ליש”ט ואילו שטר בודד של 10 ליש”ט נמכר בסכום של עד 17 אלף ליש”ט, כך הצהיר הבנק המרכזי של אנגליה. מדובר בארבע מכירות פומביות שהתקיימו במהלך הקיץ לשטרות של 5,10,20,ו-50 ליש”ט וההכנסות יועברו למגוון ארגוני צדקה כמו ארגונים האחראיים לתמיכה בבעיות נפשיות ופיזיות, תמיכה בילדים החיים בעוני, אנשים שסובלים מרעב קיצוני ותרומה לבעיות איכות הסביבה ובעלי חיים. כל ארגון צדקה כזה קיבל כ-91 אלף פאונד מההכנסות שהניבה המכירה הפומבית.

שטרות הבנק של אנגליה נכנסו למחזור פעילות לראשונה בחודש יוני והם השטרות הראשונים של המלך צ’ארלס שהחליף את המלכה אליזבת השנייה. בשטרות החזית המלך צ’ארלס מופיע בחזית של השטרות 5 ליש”ט, 10 ליש”ט, 20 ליש”ט ו-50 ליש”ט. העיצוב נשאר זהה לשטרות הקודמים כולל דמויות היסטוריות בריטיות כמו וינסטון צ’רצ’יל והסופרת האנגלייה ג’יין אוסטן. השטרות של המלכה אליזבת השנייה נותרו חוקיים לשימוש בבריטניה.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן