חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עד סוף 2024: ניתן יהיה למשוך כספים מקרן השתלמות בשיעור מס מופחת

מדובר בתזכיר חוק שהפיצו משרד האוצר ורשות המיסים לפיו יחול שינוי: ניתן למשוך כספי קרן ההשתלמות בתשלום מס מופחת גם אם טרם חלפו 6 שנים מיום ההפקדה הראשון • רשות המיסים: השינוי נועד להקל על משקי הבית בעת המלחמה

פנסיה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מהלך שיכול לחסוך הרבה מאוד כסף: רשות המיסים ומשרד האוצר מפרסמים תזכיר חוק להערות הציבור לפיו תינתן האפשרות לשכירים ולעצמאיים למשוך כספים מקרן השתלמות בשיעור מס מופחת לפני שחלפו 6 שנים ממועד ההפקדה. ההטבה צפויה להיות תקפה עד סוף השנה ומטרתה “לסייע למשקי הבית בעקבות המלחמה”, כך נמסר מרשות המיסים.

כיום אם שכיר או עצמאי מושכים את כספי קרן ההשתלמות הם פטורים ממס רק אם חלפו 6 שנים ממועד התשלום הראשון, בהתייחס לעובד או יחיד שהגיע ליל פרישה, הוא יהיה פטור ממס רק אם חלפו 3 שנים ממועד התשלום הראשון. בהנחה שהמשיכה היא מוקדמת וטרם חלפו השנים הנדרשות, המושך מחויב בתשלום מס שולי על הכספים שנמשכו, כך על פי המצב היום.

תזכיר החוק שהופץ, מציע להחיל, במקום המס השולי, שיעור מס של 15% (ובמקרה של יחיד שהגיע לגיל פרישה 7.5%), לכל היותר, על סכומים שנמשכו כאשר, ככל שמועד המשיכה קרוב לתקופה הקבועה בדין למשיכה פטורה ממס, שיעור המס שיחול יהיה נמוך יותר. כך, לדוגמא, יחיד שלא הגיע לגיל הפרישה ויבקש למשוך כספים 3 שנים לאחר מועד התשלום הראשון, ישלם מס בשיעור של 7.5% על הכספים שנמשכו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן