חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עומד מאחורי אתר הקניות Temu וסופג ביקורת על תנאי ההעסקה: זה האיש הכי עשיר בסין

קולין הואנג, מנכ"ל ומייסד PDD Holdings המחזיקה בענקית המסחר המקוון "Temu" הוא האיש העשיר ביותר בסין ומדורג במקום ה-25 בעולם עם הון של 48.6 מיליארד דולר, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג • הפלטפורמה סופגת ביקורות רבות על שיטות סחר לא הוגנות ודיווחים על תנאי העסקה קשים

קולין הואנג, מנכ"ל ומייסד Pinduoduo, חברת האם של Temu | צילום: רויטרס

קולין הואנג, בין ה-44, מייסד PDD Holdings המחזיקה ב-Temu ובאפליקציית הקמעונאות הסינית Pinduoduo שווה כעת 48.6 מיליארד דולר, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, מה שמדרג אותו בראש הטבלה בסין ובמקום ה-25 בעולם. 

בכך, הוא עוקף את ג’ונג שאנשאן, הבוס של חברת המשקאות נונגפו ספרינג שעמד בראש הרשימה מאז אפריל 2021. מא הואטנג, הבעלים של Tencent, וג’אנג יימינג, מייסד חברת האם של טיק טוק “ByteDance”, ממוקמים במקום השלישי והרביעי בהתאמה.

אתר הקניות הסיני, TEMU | צילום: שאטרסטוק

הואנג שהיה עובד גוגל לשעבר בסין הקים בשנת 2015 את אתר הקניות המקוון Pinduoduo, אשר פרח לאחת מאימפריות המסחר האלקטרוני המצליחות בסין והתחרה עם עליבאבא.

פלטפורמת Temu עלתה לאוויר לראשונה בארצות הברית בספטמבר 2022, והפכה לאפליקציה שהורדה בתדירות הגבוהה ביותר בארצות הברית.

למרות שהגיעה לאירופה רק בשנה שעברה, Temu דיווחה שיש לה בממוצע כ-75 מיליון משתמשים פעילים חודשיים ביבשת. אולם, היא סופגת ביקורות רבות על שיטות סחר בלתי הוגנות ותקני בטיחות מפוקפקים, כמו גם, תנאי עבודה קשים ושכר נמוך מהממוצע לעובדים. 

קמעונאיות האופנה הסיניות | צילום: שאטרסטוק

אך זה לא השפיע על הצלחת החברה, כאשר PDD Holdings הודיעה במאי שהרווח הנקי ברבעון הראשון גדל יותר מפי שלושה בהשוואה לאשתקד. מניות החברה הנסחרות בארה”ב נסגרו ביום חמישי במחיר של 138.02 דולר ליחידה, מה שהעניק לה שווי שוק של 191.68 מיליארד דולר.

על פי נתוני חברת סימילארווב מספר הכניסות לאתר Temu רק עולה – בינואר 2024 מספר הכניסות זינק ועמד על 4.76 מיליון. בכך, האתר עקף אתר קניות סיני פופולרי נוסף SHEIN. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן