חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עידן חדש: המיליונרים של ימינו זקנים הרבה יותר

מבדיקה שנערכה על הזדקנות בקרב המיליונרים בארה"ב עולה כי הגיל הממוצע של המיליונר עלה באופן ניכר • עוד מסתבר כי הדרך להתעשר היום היא בעיקר מירושות - בשורה רעה לחלום האמריקאי המכוון להתעשרות מהירה ועצמאית בגיל צעיר

הבורסה של ניו יורק, ארה"ב | צילום: שאטרסטוק

המיליונרים האמריקאים הולכים ומזדקנים: היום זה כבר ברור כי זהו עידן המיליונרים הגריאטריים כאשר מסתבר כי הגיל הממוצע של המיליונרים בארה”ב עלה מהר יותר מהגיל הממוצע של המיליונרים מכלל האוכלוסייה בשלושת העשורים האחרונים, כך עולה מנתונים שפורסמו באתר “ביזנס אינסיידר”. מהנתונים עולה כי הצעירים כבר לא יכולים לצבור עושר באותו קצב שהיה נהוג בעבר כאשר הדרך הכמעט יחידה לקפוץ לרשימת העשירים בקרב הצעירים היא רק על ידי ירושות. הערכות הן שמדובר בחדשות רעות עבור הרעיון של החלום האמריקאי הקלאסי שמכוון את האינדיבידואל להצלחה גדולה בכוחות עצמו. על פי דירוג פורבס, שליש מהאנשים הנמצאים ברשימת המיליארדרים האחרונה שפורסמה, ירשו את כל או את רוב הונם, לעומת זאת בדירוג 2001 רק חמישה מתוך 490 מיליארדרים ירשו את הונם.

על פי הנתונים מאז שנת 1992 הגיל הממוצע של המיליונרים בארה”ב רק עלה: בשנת 1992 המיליונר הממוצע היה בן 57, עד שנת 2022 המיליונר הממוצע עלה בגילו ל-61, כלומר מיליונרים צעירים לא מצטרפים לרשימה מהר מספיק כדי לשמור על יציבות הגיל הממוצע של המיליונר.

דולרים, והרבה | צילום: שאטרסטוק

בשנת 1992 רק 3.8% מבני ה-80-89 היו מיליונרים בארה”ב, לעומת זאת ב-2022 שיעורם כבר עולה ל-7.2%. עוד נתון השוואתי מעניין, ב-1992 לא היו בכלל מיליונרים בקרב גילאי 90 פלוס, לעומת זאת בשנת 2022 שיעור המיליונרים בגיל זה עומד על 1%. בהקשר זה צריך לציין את ההזדקנות הטבעית המאפיינת את העולם כולו ובאה לידי ביטוי רחב גם בארה”ב, הזקנים מחזיקים בכוח הרבה יותר מאי פעם. מיליונר מוגדר לפי הבדיקה שנערכה כמי שיש לו הון עם שווי נטו של יותר ממיליון דולר, גם ברשימת האמריקאים שמשתכרים במשכורת שנתית של מיליון דולר אפשר למצוא מבוגרים יותר.

על פי הבדיקה, בשנת 2011 כ-60 אלף אמריקאים בני 65 פלוס דיווחו על משכורת של יותר ממיליון דולר, בשנת 2021 מספר המבוגרים יותר מהכפיל את עצמו, פי ארבעה יותר, כאשר כ-219 אלף אמריקאים בני 65 פלוס מרווחים יותר ממיליון דולר.

כאשר יש יותר זקנים מיליונרים יש בכך גם יתרונות כלכליים לא קטנים – יש יותר הוצאות על חופשות, מלונות, נופש, מסעדות, שירותי בריאות ובתים. הזקנים נוטים להוציא יותר על צריכה ומעבר לכך השפעה נוספת היא שהירושה גם היא עוברת למבוגרים יותר. אם פעם בני 60 היו מעבירים את עושרם לבני ה-30, היום בני 90 מעבירים את עושרם לבני ה-60, היורשים המבוגרים יותר עשויים לקבל החלטות כלכליות חכמות יותר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה