חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסגות תהפוך לחברה ביטחונית: תרכוש את יצרנית הרובוטים הצבאיים Roboteam

פסגות שמכרה את פעילותה הפיננסית כבית השקעות מתכננת לרכוש את מלוא מניותיה של רובו-טים לפי שווי של כ-40 מיליון דולר לחברה • רני צים, בעל השליטה בקבוצת פסגות: בחרנו להיכנס לתחום הצומח של התעשייה הביטחונית אחרי שקיבלנו הרב הצעות למיזוג

בניין פסגות בית השקעות | צילום: נתי שוחט/פלאש 90

מבית השקעות לחברה ביטחונית: חברת פסגות שמכרה את פעילות בית ההשקעות מדווחת היום (א’) על כניסה לתחום חדש – התעשייה הביטחונית. החברה מדווחת כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת כל המניות של חברת רובו-טים, יצרנית רובוטים למשימות צבאיות וביטחוניות שונות.

על פי מזכר ההבנות שנחתם, יועברו מלוא מניותיה של רובו-טים לידי פסגות, ובתמורה יוקצו לבעלי המניות הנוכחיים של רובו-טים מניות המהוות כ-56.3% ממניות פסגות (בדילול מלא). ההקצאה משקפת שווי של כ-40 מיליון דולר לרובו-טים. בעסקה הנוכחית, יוקצו לבעלי המניות של רובו-טים, בנוסף להקצאת המניות שתתבצע עם השלמת העסקה, גם שתי מנות של כתבי אופציה, הניתנות למימוש למניות פסגות במשך תקופה של 4 שנים מאז הקצאתן.

חברת רובו-טים מייצרת רובוטים שאוספים מודיעין בסביבת שטח מורכבת ביבשה ובמים. החברה הוקמה ב-2009 על ידי יוסי וולף ואלעד לוי, יוצאי יחידה מסווגת של חיל האוויר. בעלי המניות של רובו-טים כוללים את אלביט מערכות שמחזיקה בכ-21% ממניות החברה, וקונצרן הביטוח ג’נרלי האירופאי המחזיקה כ-11% ממניות החברה.

רובו-טים מוכרת את מוצריה ביותר מ-30 מדינות בעולם. מהחברה נמסר כי בחודש שעבר רובו-טים קיבלה הזמנת רכש של יותר מ-130 מערכות נישאות חייל לחיל הנחתים של ארה”ב (US Marine Corps). החברה צפויה לספק את המוצר במלואו עד הרבעון הראשון של שנת 2025.

פסגות נמכרה ל-איי.בי.איי בית השקעות ובחודש מאי הושלמה העסקה בתמורה ל-147 מיליון שקל. הרווח בגין העסקה מוערך בכ-60-70 מיליון שקל.

רני צים, בעל השליטה בקבוצת פסגות אמר בעקבות העסקה שתהפוך את פסגות לחברה ביטחונית, “החברה תיוותר עם קופת מזומנים משמעותית, וללא חוב. בהמשך לכך, קיבלנו הצעות רבות למיזוג ורכישת פעילויות עסקיות בתחומים שונים ובחרנו להיכנס לתחום הצומח של התעשייה הביטחונית. חברת רובוטים דיפנס מפתחת ומייצרת רובוטים מתקדמים, המשמשים את צה”ל גם בימים אלה במסגרת מלחמת חרבות ברזל, ובמקביל מוכרת את מוצריה לממשלות וצבאות ברחבי כל העולם. חברת אלביט מערכות הינה בעלת מניות משמעותית בחברה, ובין החברות קיים הסכם שיתוף פעולה שיסייע לרובוטים הנהנית כיום מעלייה חדה בביקושים למוצריה, להמשיך בצמיחתה המרשימה. אנו משוכנעים כי קיים בעסקה זו פוטנציאל להצפת ערך משמעותי עבור פסגות ובעלי מניותיה”.

השלמת העסקה מותנית במספר תנאים וביניהם ההתניה לפיה פסגות תהיה חברה עם מזומן בסך של כ-100 מיליון שקל לפחות, לפני השלמת העסקה. לטענת החברה, יעד זה יושג לאחר השלמת המכירה של הפעילויות הפיננסיות הנותרות של פסגות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה