חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרס נובל בפיזיקה לשנת 2024 יוענק למדענים חלוציים בתחום הבינה המלאכותית

"על תגליותיהם המהפכניות", ג’ון הופפילד וג’פרי הינטון זכו בפרס היוקרתי על תרומתם לפיתוח רשתות עצביות מלאכותיות, שהיוו את הבסיס לטכנולוגיות למידת המכונה והבינה המלאכותית המודרנית

פרס נובל, אלוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

ועדת הפרס של האקדמיה המלכותית השוודית הודיעה היום (שלישי) כי פרס נובל לפיזיקה לשנת 2024 יוענק למדענים ג’ון ג’יי הופפילד מאוניברסיטת פרינסטון וג’פרי הינטון מאוניברסיטת טורונטו, “על תגליותיהם המהפכניות וההמצאות שאיפשרו את פיתוח למידת המכונה באמצעות רשתות עצביות מלאכותיות”.

שני המדענים הניחו את היסודות לפריצות דרך בבינה מלאכותית וזכו בפרס על תגליותיהם בתחום רשתות עצביות מלאכותיות, מערכות מחשב המאפשרות למידת מכונה על בסיס עקרונות מהביולוגיה והפיזיקה.

רשתות עצביות מלאכותיות, שמדמות את פעילות התאים העצביים במוח, מהוות כיום את הבסיס לחלק ניכר מטכנולוגיות ה-AI שאנו משתמשים בהן. כל נוירון ברשת מופעל על ידי קלט, ושיתופי הפעולה בין הנוירונים מאפשרים למערכת לעבד מידע ולבצע משימות מורכבות.

ג’ון הופפילד, שתרם רבות גם לפיזיקה הביולוגית, פיתח את “רשת הופפילד” בשנות ה-80, שהייתה מסוגלת לשנן ולהיזכר במידע בדרכים חדשות. עבודה זו, לצד תרומתו של ג’פרי הינטון, הפכה לאבן דרך בהתפתחות למידת המכונה והבינה המלאכותית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן