חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צפירת הרגעה: הבורסה מזנקת בת”א, כמו החוזים העתידיים בארה”ב

עליות של 2% במדד הבנקים ו-1.5% במדדים המובילים • מחירי הנפט מתמתנים • בארה"ב מגמה חיובית, אחרי שהסיכון להתלקחות עם איראן פחת לעת עתה

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

הבורסה בתל אביב נפתחה הבוקר בעליות שערים חזקות. ת”א 35 ות”א 90 עולים ב-1.5% ומדד הבנקים מזנק ב-2%. מדד הפחד צונח אל מתחת ל-20 נקודות.

המשקיעים בתל אביב מגיבים גם למשקיעים בעולם שמבינים שהסיכון להתלקחות מלחמה עם איראן חלף לעת עתה. החוזים העתידיים כבר מצביעים על זינוק של יותר מחצי אחוז, המנבאים כעת פתיחה חיובית בארה”ב, בדומה לסגירה החיובית של הבורסה בתל אביב אתמול. כפועל יוצא, גם מחירי הנפט נרגעים ומחירי הנפט יורדים כעת באחוז.

באירופה הבורסות נפתחו בעליות של 0.75%. בהונג קונג וביפן נרשמות ירידות שערים וסין נפתחה בעליות של יותר מאחוז. מחר יתפרסמו נתוני הצמיחה הרבעוניים בסין ולפי כיוון המסחר נראה שההערכות הן שהנתונים יהיו חיוביים.
ביום שישי האחרון רוב בכירי הבנק המרכזי בארה”ב, הפד, אמרו בנאומיהם שיש להיעזר בסבלנות, מה שאומר שהם אינם תומכים בהורדת ריבית בקרוב.

באירופה לעומת זאת הסיכוי להורדת ריבית, עוד לפני ההורדה בארה”ב, נראה גבוה יותר. לפני שבועיים נתוני מדד המחירים לצרכן באירופה הפתיעו, כשהראו אינפלציה של 2.4% – נמוך ב-0.2% מהציפיות. לכן בכירים בבנק האירופי המרכזי, ECB, משוכנעים שביוני תהיה ההורדה הראשונה. בארה״ב החמירו את הסנקציות על רוסיה וכעת חלות הגבלות סחר על ייצוא סחורות כמו אלומיניום, ניקל, פלדה ועוד.

מתי נראה הורדת ריבית של הפדרל ריזרב? | צילום: שאטרסטוק

המדד אולי ירד, הריבית לא
היום בערב יתפרסם מדד המחירים לצרכן, שצפוי לעלות בכ-0.5%. בבנק הפועלים העלו את תחזית האינפלציה השנתית ל-3.2% – גבוה מטווח היעד של בנק ישראל. גם אם המדד יהיה נמוך מהצפוי בנק ישראל, ב-27 במאי, לא צפוי להוריד את הריבית, הן בשל עלויות המלחמה והסיכונים הכרוכים בה והן בשל העובדה שכאמור, גם בארה”ב הנגידים האזוריים אינם תומכים בהורדת ריבית קרובה.

המדיניות השמרנית של הבנקים המרכזיים, זו שהותירה את הריבית ברמה האפסית זמן ארוך מדי, עלולה להותיר את הריבית ברמתה הגבוהה למשך תקופה ארוכה מהרצוי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה