חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קונצנזוס מוחלט: ההצעה שזכתה לתמיכת כל 193 המדינות החברות באו”ם

החלטת האו"ם הראשונה בנושא בינת מלאכותית, זכתה לתמיכה מוחלטת של כל המדינות החברות בארגון • ההחלטה תעניק תמיכה גלובלית למאמץ הבינלאומי להבטיח שהטכנולוגיה החדשה והמתקדמת תועיל לכל המדינות • לפני כשבוע אושר באיחוד האירופי החוק המקיף ביותר והראשון מסוגו בתחום ה-AI

דגל האומות המאוחדות, האו"ם | צילום: שאטרסטוק

החלטת האו”ם הראשונה בנושא בינת מלאכותית, תעניק תמיכה גלובלית למאמץ הבינלאומי להבטיח שהטכנולוגיה החדשה והמתקדמת תועיל לכל המדינות, ותכבד את זכויות האדם. ההחלטה זכתה לתמיכה מוחלטת של כל המדינות החברות באו”ם.

לפי ההחלטה, תהיה הסכמה עולמית סביב העקרונות לפיתוח ושימוש בבינה מלאכותית, שתאפשר למנף את הטכנולוגיה הזו תוך ניהול הסיכונים הטמונים בה. ההחלטה מכירה בפיתוח המואץ של ה-AI. לפי בכירים אמריקנים, ההחלטה עברה לאחר שארה”ב ניהלה מו”מ עם יותר מ-120 מדינות במשך מספר חודשים על נוסח ההחלטה.

מעבר לקונצנזוס סביב ההחלטה, שגרירת ארה”ב לינדה תומס-גרינפלד ראתה באישורה אספקט חיובי נוסף. “ברגע שבו רואים שהעולם מסכים על משהו, ההיבט המשמעותי ביותר שלו זה הקונצנזוס הרחב שנרקם בשם הקידמה”.

לדבריה, “האו”ם והבינה המלאכותית הם בני זמננו, שניהם נולדו בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה, התפתחו וגדלו במקביל וכעת הם סוף סוף מצטלבים. לנו יש את ההזדמנות והאחריות לבחור כקהילה גלובלית מאוחדת לשלוט בטכנולוגיה הזאת במקום לתת לה לשלוט בנו”.

בינה מלאכותית | צילום: שאטרסטוק

היועץ לביטחון לאומי של ארה”ב ג’ייק סאליבן אמר מוקדם יותר החודש כי אימוץ ההחלטה על ידי האו”ם יהיה “צעד היסטורי” בדרך לשימוש בטוח בבינה המלאכותית.

השלכות נרחבות: חוק “הבינה המלאכותית” התקדימי אושר באיחוד האירופי

לפני כשבוע הפרלמנט האירופי אישר את חוק הבינה המלאכותית, שמטרתו, כך לפי האיחוד, “להגן על זכויות יסוד, דמוקרטיה, שלטון החוק וקיימות סביבתית מפני סכנות ה-AI, תוך חיזוק החדשנות וביסוס אירופה כיבשת המובילה בתחום”.

זהו החוק המקיף ביותר והראשון בסוגו בתחום הבינה המלאכותית, והוא אמור לאסדר את אופן השימוש של עסקים וארגונים באירופה ב-AI. בין היתר, החוק מטיל איסורים גורפים על כמה שימושים שאינם מקובלים בתחום הטכנולוגיה. לדוגמה – החוק החדש אוסר על שימוש במערכות ניקוד חברתיות המופעלות על ידי בינה מלאכותית, שמטרתן לנחש את הגזע, הנטייה הפוליטית או הנטייה המינית של האדם.

האיחוד האירופי, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

בנוסף, החוק אוסר על שימוש בתכונותיו המופלאות של ה-AI כדי לנסות ולפרש רגשות של אנשים בבתי ספר ובמקומות עבודה, כמו גם ניסיונות לייצר פרופיל שנועד לחזות את הסבירות של אדם לבצע פשעים בעתיד.

במסגרת החוק, הוגדרה קטגוריה נפרדת לנושאים שבהם הבינה המלאכותית יכולה ליצור בעיות לא רצויות ונחשבים “בסיכון גבוה”, כגון תחום החינוך והגישה לשירותים הממשלתיים, שעליהם הוטל מערך נפרד של שקיפות וכללים נוספים. החוק התקדימי מחייב את הבינה המלאכותית לתייג בבירור את כל הזיופים שנוצרו על ידה, כמו גם סרטונים והקלטות שעברו “מניפולציה” מכל סוג, ועלולים לגרום לדיסאינפורמציה ולהתערבות בבחירות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה