חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראשי ה-G7 סיכמו על העברת 50 מיליארד דולר לאוקראינה ממכירת נכסים רוסים

מנהיגי קבוצת שבע הדמוקרטיות העשירות הגיעו להסכמה על שימוש בנכסים רוסים מוקפאים כדי לסייע לאוקראינה • הערכת הנזק האחרונה של הבנק העולמי למלחמה עומדת על 486 מיליארד דולר במהלך 10 השנים הבאות

מנהיגי ה-G7 בפגישה באיטליה | צילום: רויטרס

מנהיגי ה-G7 סיכמו היום (רביעי) כי יעבירו הלוואה לאוקראינה בסך 50 מיליארד דולר בגיבוי הנכסים המוקפאים של רוסיה. מנהיגי קבוצת שבע הדמוקרטיות העשירות הסכימו לתת הלוואה של 50 מיליארד דולר כדי לסייע לאוקראינה במלחמתה נגד רוסיה, שתשתמש בריבית שהושגה על רווחים מנכסי הבנק המרכזי המוקפאים של רוסיה, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס. 

לפי הדיווח, ההחלטה נקבעה בזמן שמנהיגי ה-G7 התכנסו לפסגה באיטליה, פרטי העסקה לא נחשפו אך, הכסף עשוי להגיע לקייב לפני סוף השנה.

לפי התכנית, רוב הכסף יינתן בצורה של הלוואה מממשלת ארה”ב שתגובה מרווחים שיושגו על כ-300 מיליארד דולר בנכסים רוסים מקובעים. הרוב המכריע של הכסף מוחזק במדינות האיחוד האירופי. המקור אמר לרויטרס שאמנם ההלוואה תהיה ברובה בערבות ארה”ב, אך ניתן “למלא אותה” בכסף אירופי או תרומות לאומיות אחרות.

מעבר לעלויות המלחמה, הערכת הנזק האחרונה של הבנק העולמי למלחמה באוקראינה, שפורסמה בפברואר, מעריכה שהעלויות לשיקום ושיקום המדינה עומדות על 486 מיליארד דולר במהלך 10 השנים הבאות.

המהלך לפתיחת הנכסים של רוסיה מגיע לאחר עיכוב ארוך של הקונגרס האמריקני לאישור הסיוע הצבאי לאוקראינה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה