חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשות המיסים: שיפור משמעותי במצב העסקים שהכנסתם נפגעה מהמלחמה

בסקירה שפרסמה רשות המיסים עולה כי העסקים שספגו את הפגיעה החמורה ביותר בשל המלחמה הם מענפי האירוח והאוכל, אומנות ובידור וענף הבינוי • שיעור העסקים שחווים ירידה בפעילות הכלכלית עומד היום על שיעור הקרוב לרמה המוכרת בתקופת פעילות רגילה

מאפיית תושה שנסגרה בשל המלחמה | צילום באדיבות העסק

השפעת המלחמה על המצב הכלכלי של העסקים הולכת ומתמתנת: בסקירה שמפרסמת היום (ב’) רשות המיסים עולה כי מאז ינואר 2024 חל שיפור במצבם של העסקים בישראל לעומת החודשיים הראשונים של המלחמה. מספר העסקים שחוו ירידה בפעילות והכנסתם נפגעה ירד משיעור של 62% בחודשים נובמבר-דצמבר 2023 לשיעור של 55.2% בחודשים ינואר- פברואר 2024 ושיעור של 52.8% בחודשים מרץ-אפריל, “שיעור הקרוב לרמה המוכרת בתקופת פעילות כלכלית רגילה”, כך נמסר מרשות המיסים.

הנתונים מעידים על איתנות הכלכלה הישראלית, אך למרות זאת יש עדיין עסקים שחווים האטה משמעותית בפעילות וירידה בהכנסות בעקבות המלחמה, שיעור העסקים שחוו ירידה קשה בפעילות שנפגעה ביותר מ-50% ביחס למחזור הפעילות של התקופה המקבילה אשתקד, ירד ל-19% בחודשים ינואר –פברואר השנה לעומת שיעור גבוה יותר שנרשם בתחילת המלחמה בחודשים נובמבר-דצמבר, אז שיעור העסקים שנפגעו באופן הכי משמעותי עמד על 26%. בחודשים מרץ- אפריל רואים המשך מגמת שיפור וירדה לשיעור של 17%. בתקופה רגילה, שיעור העסקים שחוו פגיעה כזאת עמד על 14%.

הענפים שנפגעו באופן הקשה ביותר במלחמה היו בענפי האירוח והאוכל, אומנות ובידור וענפי שירותי מנהל ושירותים מוניציפליים, עוד ענף שנפגע משמעותית הוא ענף הבינוי עם כ-12% מהעוסקים שירדו במחזורים באופן משמעותי.

עוד נתון מעניין שעולה מהסקירה של רשות המסים מתייחס לפילוח הגאוגרפי של הפגיעה בעסקים, למרות שהאזורים שנמצאים במוקד המלחמה הם הדרום והצפון והשפעת המלחמה היא לא אחידה בכל חלקי הארץ, עדיין נמצא כי אין הבדלים משמעותיים בין דיווחי העסקים באזורים שונים.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן