חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשות הסחר האמריקאית פתחה בחקירה נגד טבע הישראלית

רשות הסחר הפדרלית בארה"ב חוקרת את חברת התרופות הישראלית טבע בגין הפרת פטנטים בתרופות לאסתמה הניתנות באמצעות משאפים, כך לפי דיווח של הוושינגטון פוסט • הרשות בוחנת תשע חברות תרופות נוספות בחשד דומה

חברת טבע תעשיות פרמצבטיות | צילום: שאטרסטוק

פוגעת בתחרות: רשות הסחר הפדרלית בארה”ב (FTC) חוקרת את ענקית התרופות הישראלית “טבע” בחשד להפרת פטנטים בתרופות ייעודיות לאסתמה הניתנות באמצעות משאפים. 

הרשות בודקת מידע על הפטנטים במחלוקת שעלול להצביע על שימוש לא הוגן שנועד לחסום מתחרים בטיפולים לאסתמה, כמו גם טיפולים למחלת ריאות חסימתית כרונית, כך לפי הדיווח.

טבע אישרה כי קיבלה הודעה על החקירה מהרשות בשבוע שעבר, כך אמרה דוברת החברה, שלא ציינה באילו תרופות מדובר. “טבע מאמינה כי הפטנטים שלה רשומים כהלכה”, והוסיפה כי הנהלתה “ממשיכה לעמוד מאחורי הקניין הרוחני של החברה”, כך פורסם בסוכנות הידיעות בלומברג. 

באפריל, ה-FTC שלחה מכתבים ל-10 חברות תרופות, כולל טבע, בטענה שהחברות משתמשות בצורה לא נכונה בפטנטים כדי לחסום תחרות גנרית כחלק מאתגר רחב יותר נגד שיטות עבודה בתעשייה. יצרני תרופות הואשמו בביצוע שינויים קטנים בתרופות כדי למנוע מהשוק גרסאות גנריות זולות יותר, כך לפי הוושינגטון פוסט. 

חברת טבע | צילום: שאטרסטוק

מחוקקים דמוקרטים הפכו את הקרב אל מול חברות הפארמה למאבק מרכזי בתקופה האחרונה ודרשו מחברות להסיר את רישום הפטנטים על משאפים.

במהלך חודש אפריל אף התייחס לסוגייה, נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן, שאמר כי חברות התרופות “שינו מעט את המכסה של משאף והן משתמשות בפטנט החדש על המכסה הזה כדי לחסום את האפשרות של חברות תרופות גנריות להיכנס לשוק”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה