חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשות התחרות באיטליה חוקרת: האם חברות היוקרה מנצלות עובדים?

רשות התחרות באיטליה חוקרת את מותגי היוקרה ארמני ודיור בשל חשד להטעיית צרכנים וניצול עובדים • אם יתברר כי ישנה הפרה של קוד הצרכנות האיטלקי, המותגים עלולים להיקנס בסכום של עד 10 מיליון אירו

מותג היוקרה האיטלקי ג'ורג'יו ארמני | צילום: שאטרסטוק

רשות התחרות (ההגבלים העסקיים) האיטלקית חוקרת את מותגי האופנה הגדולים ארמני ודיור בחשד להתנהלות “בלתי חוקית” אפשרית בשיווק ומכירה של בגדים ואביזרים, תוך הפרה של קוד הצרכנות האיטלקי, מה שעלול לגרום לקנסות של עד 10 מיליון אירו (10.9 מיליון דולר), כך לפי דיווח של רויטרס. 

לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, החקירה מגיעה לאחר שתובעים במילאנו האשימו כמה חברות בבעלות סינית באיטליה, המייצרות מוצרי יוקרה עבור ארמני ודיור שבבעלות LVMH, בהתעללות שיטתית בעובדיהן. 

בהצהרה ביום רביעי, הרשות אמרה כי ארמני ודיור “ייתכן שפרסמו הצהרות לא נכונות לגבי האתיקה והאחריות החברתית שלהם, בפרט בכל הנוגע לתנאי העבודה ועמידה בחוק על ידי הספקים שלהם”.

המותג היוקרתי הצרפתי כריסטיאן דיור | צילום: שאטרסטוק

מותגי האופנה התמודדו זמן רב עם האשמות על תנאי עבודה נצלניים בשרשרת האספקה ​​שלהם. רשות התחרות האיטלקית אמרה כי ארמני ודיור “שמו דגש על אומנות ואיכות”, תוך שימוש באספקה ​​ממפעלים “המעסיקים עובדים שיקבלו שכר לא הולם”.

במקרים מסוימים, עובדים נאלצים גם לעבוד שעות ארוכות ב”תנאי בריאות ובטיחות לא נאותים”. עוד ציינה הרשות כי פרקטיקות אלה מנוגדות ל”רמות המצוינות של ייצור” של שתי החברות. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן