חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שכונת שדה דב יוצאת לדרך: השבוע צפוי אישור לשיווק עוד כ-11 אלף דירות

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת"א צפויה לאשר השבוע עוד שתי תכניות בשדה דב - מה שיאפשר לרשות מקרקעי ישראל לשווק באופן מיידי את הקרקעות להקמת עוד כ-11 אלף דירות • כך תושלם שכונת שדה דב המלאה שאמורה לכלול כ-16 אלף דירות

שדה דב בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

שכונת שדה דב בדרך לקבלת אישור מלא: שכונת שדה דב, פרויקט המגורים היוקרתי של צפון תל אביב, קיבל כבר את האישור לתכנית הראשונה לפי כשלוש שנים, השבוע צפוי להתקבל אישור של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב לשתי תכניות המשלימות בשדה דב. בסך הכל בכל שכונת שדה דב שתקום על קרקעות שדה התעופה לשעבר, אמורות להיבנות כ-16 אלף דירות.

לאחר קבלת האישור תתחיל הרשות למקרקעי ישראל בשיווק מיידי של הקרקעות כאשר הצפי הוא שבשתי התכניות יחד יוקמו יותר מ-11 אלף דירות. התכנית הראשונה בשדה דב, תכנית אשכול, אושרה כבר לפני שלוש שנים ושם כבר שווקו הקרקעות ושתי חברות נדל”ן כבר הצליחו לשווק דירות. כעת גם התכנית השנייה ממתינה לאישור וליציאה לשיווק.

מדובר בשתי תכניות, מרכז הרובע וצפון הרובע ולאחר קבלת האישור יחלו המכרזים כאשר הערכות הן שהמכרזים לא יתאימו לכל חברה, היות ומדובר בקרקע יקרה מאוד המוערכת בכמיליארד שקל למגרש. בתכנית הראשונה קבוצת חנן מור כבר הסתבכה עם רכישת הקרקע היקרה כאשר נאלצה לקחת הלוואות במחירים גבוהים על רקע עליית הריבית במשק והאטה בשוק הדיור. בעקבות התסבוכת סביב רכישת הקרקע החברה הגיעה למצב של חדלות פירעון.

לעומת חנן מור, יש חברות שרכשו את הקרקעות וגם הצליחו לשווק דירות בתכנית אשכול שאושרה לפני כשלוש שנים. הקרקעות בתוכנית אשכול כבר שווקו ברובן, חברות אביסרור, קנדה ישראל וחברת הנדל”ן בבעלותו של יגאל דמרי מחזיקים בבעלות על הקרקע וחלקן כבר החלו לשווק דירות. מחירי הדירות שכבר שווקו נעים בין 70-80 אלף שקל למ”ר. הצפי הוא שגם בתכניות החדשות במרכז הרובע ובצפון הרובע, מחירי הדירות שישווקו יהיו דומים.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן