חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שפל של 34 שנים: הין היפני נחלש לאחר סיום מדיניות הריבית השלילית

הין היפני הגיע היום לרמתו החלשה ביותר מאז 1990, ונפל עד ל-151.97 מול הדולר • הבנק היפני הודיע לאחרונה כי הוא מעלה את הריבית מרמה שלילית של 0.1%-, הנהוגה במדינה מאז 2016, לרמה אפסית

המטבע היפני (ין) בשפל של 34 שנים אל מול הדולר האמריקני | צילום: שאטרסטוק

הין היפני הגיע לשפל של 34 שנים היום (רביעי), נחלש עד 151.97 מול הדולר האמריקני ועורר שאלות בשוק על התערבות ממשלתית אפשרית לתמיכה במטבע היפני. המטבע היפני פגע בשיא הקודם שלו בסוף השנה שעברה, כאשר הוא ירד ל-151.95 מול הדולר באוקטובר 2023.

גורמים רשמיים בבנק המרכזי ביפן ה-BOJ אמרו שאם התפתחויות בשוק המט”ח ישפיעו על כלכלת יפן, הבנק המרכזי יגיב באמצעי מדיניות מוניטרית,  כך לפי חדשות CNBS.

דו”ח של בנק אוף אמריקה העולמי למחקר אמר כי התערבות היא “אופציה ריאלית” עבור ממשלת יפן, אך ייתכן שהדבר אינו נותן מענה לחששות ארוכי טווח. “מכיוון שהירידה של הין היא תוצאה של תערובת של יציאות הון מבניות וסחף מוגבר של USD/JPY, ולא רק ספקולציות, התערבות במטבעות לא תהיה פתרון מהותי”, נכתב בדו”ח.

הכלכלה היפנית בצרות. טוקיו, יפן | צילום: שאטרסטוק

כלכלת יפן נפלה באופן בלתי צפוי למיתון טכני בסוף 2023, לאחר התכווצות שני רבעונים רצופים. הנתונים תוקנו מאוחר יותר כדי להראות התרחבות, ולמנוע ירידה. המדינה עומדת כעת בפני מאבק חדש במאבק באינפלציה, לאחר עשרות שנים של טיפול בדפלציה.

בהחלטה היסטורית, הבנק המרכזי של יפן סיים בשבוע שעבר את מהלך המדיניות שלו של ריבית שלילית וביטל את מדיניות השליטה בעקומת התשואות שלו, מה שגרם למכירה של נמהרת של הין.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה