חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאילנד תחלק לאזרחיה 13.8 מיליארד דולר במטבעות דיגיטליים

לפי התכנית השנויה במחלוקת, החל מחודש אוגוסט כ-50 מיליון תאילנדים יוכלו לקבל כ-275 דולר על מנת לבזבז אותם בעסקים מקומיים בלבד • כלכלנים רבים מתחו ביקורת על המהלך וטענו כי הוא לא יתרום לצמיחה כלכלית בהשוואה לאמצעים אחרים

ראש ממשלת תאילנד, סרטה תוויסין | צילום: שאטרסטוק

תוכנית כלכלית שנויה במחלוקת: ראש ממשלת תאילנד אמר ביום שני שעסקים ויחידים זכאים יכולים להירשם החל מאוגוסט לקבלת תעודות מזומנים דיגיטליות, תוכנית שנויה במחלוקת שתעלה מיליארדי דולרים ונועדה להחיות את הכלכלה הנכשלת.

הממשלה הכריזה באפריל על התוכנית השאפתנית שזכתה לביקורת נרחבת, בשם “הארנק הדיגיטלי”, שנועדה לתת 10,000 באט (כ-275 דולר) ל-50 מיליון אזרחים בכסף דיגיטלי על מנת שיוציאו אותם בעסקים מקומיים.

ראש ממשלת תאילנד, סרטה תוויסין, פרסם בפלטפורמה החברתית X, ואמר שהרישום יתחיל ב-1 באוגוסט. “הארנק הדיגיטלי” היה הבטחת קמפיין מרכזית של מפלגת השלטון Pheu Thai של סרטה לפני הבחירות בשנה שעברה.

תשלום בפלטפורמה דיגיטלית, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

הממשלה אומרת שתוכנית זו תגרום ל”טורנדו כלכלי”, וסטרה אמר שהתמריץ והצריכה שלאחר מכן צפויים להגביר את צמיחת התוצר המקומי הגולמי ב-1.2 עד 1.6 נקודות האחוז.

עם זאת, כלכלנים מתחו ביקורת על התוכנית, וכינו אותה דרך “לא יעילה” לתרום לצמיחה כלכלית בת קיימא בהשוואה לאמצעים אחרים. על אף אזהרות של מומחים פיננסיים, הוכרז כי המימון של הפרויקט ייצא מהתקציבים הפיסקאליים של 2024 ו-2025.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן