חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ת”א 90 איבד השבוע 5.2%; מחירי הדלק התמתנו; הדולר – ללא שינוי

שבוע נוסף של טלטלות ביטחוניות עבר על הבורסה לניירות ערך בתל אביב, ת"א 35 ירד ב-1.7% • הורדת ריבית בגוש האירו • השבוע תתקבל החלטת ריבית נוספת בארה"ב – המשקיעים עם ציפיות נמוכות

בורסה, אילוסטרציה | שאטרסטוק

יום המסחר האחרון השבוע (חמישי) חתם שבוע של ירידות שערים במדדי המניות ומגמה מעורבת מדדי איגרות החוב. המסחר הושפע מהסלמה בגבול הצפון, המשך הלחימה ברפיח והמתווה לסיום המלחמה בין ישראל לחמאס שהציג הנשיא ביידן ביום שישי שעבר. תשואת איגרות החוב הממשלתיות לטווח של 10 שנים בארץ ירדה לכ-4.9%.

בקרנות המחקות נמשכו הרכישות של הקרנות העוקבות אחר מדד S&P 500, ומכירות של קרנות העוקבות אחר מדד ת”א-125, כך עולה מסקירת יחידת המחקר של הבורסה לני”ע בתל אביב שערכה נורית דרור. בקרנות האקטיביות התגברה הזרמת הכספים לקרנות הכספיות.

הדולר נותר כמעט ללא שינוי ביחס לשקל והגיע לשער של 3.724 שקל לקראת סוף השבוע. בשוקי חו”ל המסחר השבוע התנהל על רקע פרסום נתוני הצמיחה בגוש האירו – התוצר בגוש האירו עלה ב-0.3% ברבעון הראשון של השנה –

השיעור הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של שנת 2022, לאחר צמיחה אפסית ברבעון האחרון של שנת 2023. היום הבנק המרכזי באירופה (ECB) הוריד את הריבית בגוש האירו ברבע אחוז לשיעור של 4.25%.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

בסוף השבוע הקודם התפרסם כי שיעור הצמיחה בארה”ב ברבעון הראשון של שנת 2024 הגיע לכ-1.3% (בערכים שנתיים) – שיעור נמוך מאומדן קודם שעמד על כ-1.6%, ולאחר צמיחה של כ-3.4% ברבעון האחרון של שנת 2023. יצוין כי ביום רביעי ה-12 ביוני תתפרסם החלטת הFED- לריבית בארה”ב, העומדת כיום על כ-5.5%.

מחיר נפט ברנט ירד השבוע בכ-4% והגיע לכ-79 דולר לחבית לקראת סוף השבוע. לירידה במחיר הנפט תרם החשש מהאטה בצמיחה העולמית ובעקבות זאת ירידה בביקוש לנפט לצד החלטת אופ”ק בדבר ביטול קיצוצים וולונטריים עתידיים בהיצע. מחיר הזהב רשם שינוי זניח והגיע ל-2,355 דולר לאונקיה – עלייה של כ-14% מתחילת השנה.

מדדי ת”א-35 ות”א-90 ירדו השבוע בכ-1.7% ובכ-5.2%, בהתאמה, זאת במקביל לעלייה של כ-1.8% ושל כ-2.3% במדדי ה- Dow Jonesוה-S&P 500 שבארה”ב, בהתאמה, ועלייה של כ-1.1% במדד STOXX 50 באירופה (נכון ליום רביעי).

ירידות שערים אפיינו את כל המדדים הענפיים, בראשם מדדי ת”א-בנייה ות”א תקשורת וטכנולוגיות מידע שירדו בכ-6.5%, כל אחד. מגמה מעורבת אפיינה את מרבית מדדי איגרות החוב. את עליות השערים הובילו איגרות החוב הממשלתיות הכלולות במדד תל גוב שקלי 10+ שעלה השבוע בכ-1.8%.

בורסה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

התשואה לפדיון של אג”ח ממשלתי שקלי ל-10 שנים ירדה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ-4.9% בסוף השבוע. זאת במקביל לירידה של כ-0.3% בתשואה לפדיון של אג”ח ממשלת ארה”ב ל-10 שנים שהגיעה לכ-4.3% לקראת סוף השבוע. מנגד, את ירידות השערים הובילו מדדי איגרות החוב הקונצרניות צמודות המדד שרשמו השבוע ירידה של עד כ-0.5%.

בקרנות המחקות (קרנות סל וקרנות פתוחות), נרשמו השבוע: רכישות נטו בסכום של כ-325 מיליון שקל בקרנות העוקבות אחר מדדי מניות בינלאומיים, בעיקר של קרנות העוקבות אחר מדד S&P 500, לאחר רכישות בסכום של כ-360 מיליון שקל בשבוע הקודם.

בקרנות העוקבות אחר מדדי מניות מקומיים נרשמו מכירות נטו בסכום של כ-280 מיליון שקל בעיקר של קרנות העוקבות אחר מדד ת”א-125, זאת לאחר מכירות נטו בסכום של כ-180 מיליון שקל בשבוע הקודם.

בקרנות העוקבות אחר מדדי איגרות חוב בינלאומיים נרשמו מכירות נטו בסכום של כ-90 מיליון שקל בעיקר של קרנות העוקבות אחר מדד S&P U.S. Treasury Bond 7-10 Year, זאת לאחר שלא נרשמה בקרנות אלה פעילות מהותית נטו בשבוע הקודם.

בקרנות האקטיביות התגברו ההזרמות לקרנות הכספיות והסתכמו בכ-830 מיליון שקל נטו השבוע, לאחר הזרמות של כ-250 מיליון שקל בשבוע הקודם, ומהקרנות האקטיביות המשקיעות באיגרות חוב בתל-אביב נמשכו השבוע כ-60 מיליון שקל נטו, בהמשך למשיכות בסכום של כ-115 מיליון שקל בשבוע הקודם.

לראשונה מזה 5 שנים: הבנק המרכזי באירופה הוריד את הריבית

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה