חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה נגד TEMU בארה”ב: “תוכנה זדונית מסוכנת”

תביעה חדשה נגד אפליקציית TEMU בארה"ב טוענת כי האפליקציה מוכרת פריטים זולים בתמורה למידע סודי למשתמשים - אך היא "מופתעת" מהטענות • אפליקציית הקניות המקוונת הייתה בעלת מספר ההורדות הכי גבוה בעולם בשנת 2023, לפי האתר Baclinko statistics

אתר הקניות הסיני, TEMU | צילום: שאטרסטוק

תביעה חדשה נגד אתר הקניות הסיני TEMU טוענת שהאפליקציה משתמשת ב”תוכנה זדונית מסוכנת” כדי לרגל אחר הטלפון של המשתמשים.

ענקית הקניות המקוונות הסינית עומדת בפני תביעה שהגיש התובע הכללי של מדינת ארקנסו, טים גריפין, בטענה שהאפליקציה לנייד של הקמעונאית מרגלת אחרי משתמשים ומתארת את “הגישה הבלתי מוגבלת” לכאורה של TEMU  למידע סודי של משתמשים.

עוד נכתב בתביעה כי TEMU “מתיימרת להיות פלטפורמת קניות מקוונת, אבל היא תוכנה זדונית מסוכנת, המעניקה בחשאי גישה כמעט לכל הנתונים הטלפון הסלולרי של המשתמש”. בחברה הכחישו את ההאשמות ובשיחה עם רשת Ars Technica אמרו כי הם “מופתעים ומאוכזבים” מהתביעה וכי הטענות כנגדה הן “בלתי מבוססות”.

לפי האתר Baclinko statistics, אפליקציית TEMU הייתה אפליקציית הקניות בעלת מספר ההורדות הכי גבוה בעולם בשנת 2023, עם 337.2 מיליון הורדות, פי 1.8 יותר מאמזון שופינג. ולפי אתר TechCrunch הייתה אפליקציית האייפון החינמית שהורדה הכי הרבה בארה”ב בשנת 2023.

חלק חושדים שזהו עוד ניסיון לאסור אפליקציה שמקורה ב”מדינה יריבה זרה” כמו טיק טוק, אבל התובע הכללי גריפין ברור מאוד לגבי הסיבות שלו – “Temu איננה שוק מקוון כמו אמזון או וולמארט. זהו עסק לגניבת נתונים שמוכרים סחורות באינטרנט כאמצעי להשגת מטרה.”

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה