חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תמורת 323 מיליון דולר: קרקע פרטית בקוטב הצפוני תהיה שלכם

הקרקע הפרטית נמצאת בארכיפלג בין נורבגיה לקוטב הצפוני וכוללת 3 קילומטרים של קו חוף, הרים, פיורדים • הקרקעות נחשקות בעיקר בשל משאבי הטבע ופותחות אפשרויות השקעה • בעבר התעניין בהן רוכש סיני אך החשש מכניסת גורמים זרים בלם את ניסיון הרכישה, כיום ההצעה פתוחה לכולם

הקוטב הצפוני | צילום: שאטרסטוק

חלקת אדמה ייחודית בגודל מנהטן הגיעה לשוק ומוצעת למכירה ב-300 מיליון אירו. מדובר באזור הארקטי הגבוה בארכיפלג סבאלברד באוקיינוס הארקטי בין נורבגיה לקוטב הצפוני.

האזור האקרטי עובר שינויים קיצוניים בעקבות שינויי האקלים והקיץ האחרון היה הקיץ הלוהט ביותר אי פעם. מדובר בחלקה הפרטית האחרונה בארכיפלג הנורבגי בין תשעת האיים. כ-60% מהאי מכוסה בקרחונים ומשתכנים שם דובי קוטב ושועלים ארקטיים. הבעלים של הקרקע הן חברות ממשלתיות מרוסיה ומנורבגיה.

ב-2014 נכס בבעלות פרטית באיזור הוצע למכירה ונרשמה התעניינות גבוהה מצד רוכש סיני, הדבר עורר חשש שהאדמות האלה יפלו לידי ידיים זרות ולכן נורבגיה החליטה לרכוש את החלקה הפרטית באזור בעצמה. “כעת אנחנו מציעים את האדמות הפרטיות לכל הקונים גם כאלה שנויים במחלוקת, הנכס יימכר למי שיציע את ההצעה הגבוהה הגבוהה ביותר “, אמר עו”ד המייצג את המוכרים.

המגרש המוצע למכירה הוא בן 14,830 דונם נמצא במרחק 40 מיילים מהעיירה המיושבת באי שפיצברגן. הוא כולל יותר מ-3 קילומטרים של קו חוף ומלא בהרים, פיורדים וחיות בר ארקטיות. בחודשים אפריל עד אוגוסט יש שמש קבוע באיזור, חודשים פברואר עד אוקטובר ללא אור שמש.

הקרקעות האלה נחשקות בעיקר בשל משאבי הטבע, הקוטב הצפוני פותח אפשרויות שלא נראו בעבר בעיקר בשל שינויי האקלים. על פי הערכות, הקוטב הצפוני מחזיק כ-13% ממשאבי הנפט שטרם התגלו, כך על פי מחקר של המכון הגיאולוגי של ארה”ב. גם בריטניה הביעה בעבר התעניינות ברכישות נדל”ן בארכיפלג סבאלברד מייד אחרי הברקזיט ב-2017.

שטחי הקרקע המוצעים מוצעים לרוכש פוטנציאלי שירצה את השטח העצום לפרויקט השקעה. לאזור הארקטי יש חשיבות חיונית במאבק בשינויי האקלים, מעבר לכך הארכיפלג סבאלברד נהנה ממרבצי פחם גדולים ועל פי הערכות יש בו מרבצי נפט גדולים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה