חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממשיך להסתבך: כתב אישום הוגש נגד מייסד טלגרם

הרשויות בצרפת הגישו כתב אישום ראשוני נגד מנכ"ל שירות ההודעות הפופולרי טלגרם • המיליארדר הרוסי-צרפתי מואשם כי שיתף פעולה בהפצת תמונות של התעללות מינית בילדים ובסיוע לפשע מאורגן • לפי הדיווחים, העונש יכול להגיע לעד 10 שנות מאסר

מייסד אפליקציית טלגרם, פבל דורוב | צילום: שאטרסטוק

הרשויות בצרפת הגישו אתמול (רביעי) כתב אישום ראשוני נגד מנכ”ל שירות ההודעות הפופולרי טלגרם באשמת שיתוף בהפצת תמונות של התעללות מינית בילדים, סיוע לפשע מאורגן וסירוב לפקודות חוקיות למסור מידע לרשויות אכיפת החוק.

התובעים האשימו את פבל דורוב במספר עבירות לאחר ארבעה ימים של חקירה זאת אחרי שנעצר בשדה תעופה ליד פריז, והורו לו להעמיד ערבות בסך 5 מיליון אירו ולמנוע ממנו לעזוב את צרפת.

המקרה של מייסד טלגרם המיליארדר בן ה-39 הוא מבחן חסר תקדים לכוחן של ממשלות על חברות טכנולוגיה רב-לאומיות הפועלות תחת חוקים מגוונים ברחבי העולם.

במקביל, קולות רבים מעבירים ביקורת על המהלך של הרשויות בצרפת כשהמוכר ביותר הוא מנכ”ל הרשת החברתית X שכתב: ““תקדים מסוכן לחופש הביטוי”.

דורוב מחזיק באזרחות צרפתית ואזרחות של איחוד האמירויות, לאחר שעבר מרוסיה ב-2014 על רקע מה שלדבריו היה מחלוקת עם הרשויות על מה שהוא ימסור לגבי המשתמשים ברשת החברתית הראשונה שהקים, VKontakte.

על פי הדיווחים, אם דורוב יימצא אשם בכל האישומים נגדו הוא ירצה עונש של עד 10 שנות מאסר.

מי הוא מייסד טלגרם פבל דורוב שנעצר בצרפת?

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן